مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

520
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گویه های دانشجویی مرتبط با خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس مدل سرواکال

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 98

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه و هدف: امروزه کیفیت را بر پایه خواسته دریافت کننده خدمت تعریف می کنند. دانشجویان از صاحبان عمده فرآیند آموزش عالی هستند. این پژوهش به بررسی گویه های مرتبط در کیفیت خدمات آموزشی از منظر دانشجویان میپردازد. روش ها: این مطالعه مقطعی در سال تحصیلی 1394-1395 در شش دانشکده تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. 507 نفر از دانشجویان مقاطع دکترای عمومی و کارشناسی با روش نمونه گیری تصادفی-چندمرحله ای وارد مطالعه شدند. پرسشنامه استاندارد سرواکال (SERVQUAL) که دارای 27 جفت گویه برای بررسی کیفیت خدمات آموزش است, تکمیل شد. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 24 انجام شد. یافته ها: 60 درصد شرکت گنندگان خانم(303 نفر) و 60 درصد نیز در دوره آموزش تئوری پایه اولیه بودند. در تمامی گویه ها در تمامی دانشکده ها شکاف منفی وجود داشت. در تمامی دانشکده ها "ظاهر آراسته و حرفه ای اساتید و کارکنان" دارای کمترین شکاف بود (از 6/0-تا 1/0-). بیشترین شکاف در دانشکده های پزشکی (1/0± 7/1-) و بهداشت(2/0± 8/1-) مربوطه به گویه "آماده نمودن دانشجویان برای شغل آینده با ارائه آموزش های لازم نظری و عملی مناسب", در دانشکده دندانپزشکی(1/0 ± 0/2-) "انعطاف پذیری اساتید در مواجهه با شرایط خاص" و در دانشکده های داروسازی (1/0 ± 5/1-) و پرستاری(1/0 ± 2/1-) "فضا و امکانات فیزیکی", در دانشکده پیراپزشکی(1/0 ± 5/1-) "امکان اعمال نظر دانشجو جهت ارائه نظر در برنامه های آموزشی" و "مناسب بودن زمان برگزاری کلاس ها" بود. نتیجه گیری: گویه های دارای بیشترین شکاف در دانشکده های مختلف متفاوت است. تمرکز در گویه هایی که دارای شکاف منفی بیشتری در کیفیت خدمات هستند, اکیدا توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خادم رضاییان، مجید، شکفته، کیانا، کریمی، فاطمه زهرا، ساقی، معصومه، صحرانورد، مهرداد، آرخی، سهیل، اخوان رضایت، آرش، و یوسفی، مسعود. (1398). گویه های دانشجویی مرتبط با خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس مدل سرواکال. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 6(1 )، 85-98. SID. https://sid.ir/paper/266160/fa

    Vancouver: کپی

    خادم رضاییان مجید، شکفته کیانا، کریمی فاطمه زهرا، ساقی معصومه، صحرانورد مهرداد، آرخی سهیل، اخوان رضایت آرش، یوسفی مسعود. گویه های دانشجویی مرتبط با خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس مدل سرواکال. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1398؛6(1 ):85-98. Available from: https://sid.ir/paper/266160/fa

    IEEE: کپی

    مجید خادم رضاییان، کیانا شکفته، فاطمه زهرا کریمی، معصومه ساقی، مهرداد صحرانورد، سهیل آرخی، آرش اخوان رضایت، و مسعود یوسفی، “گویه های دانشجویی مرتبط با خدمات آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر اساس مدل سرواکال،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 6، no. 1 ، pp. 85–98، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266160/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button