مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت اجرای برنامه های آموزشی دوره کارآموزی رشته پزشکی در بخش های مختلف بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 74

چکیده

 مقدمه و هدف: در راستای ارتقاء کیفیت خدمات, هر نظام آموزشی نیازمند انجام پژوهش مستمر و به تبع آن اعمال مدیریت آموزشی است. این مطالعه به ارزیابی فرایند آموزشاز دیدگاه نحوه گذران اوقات دانشجویان کارآموزی رشته پزشکی در بخش های بالینی پرداخته است. روش ها: در این مطالعه توصیفی مقطعی, پرسشنامه های تهیه شده در اختیار کلیه دانشجویان پزشکی سال های 5 تا6 مقطع کارآموزی در بخش های آموزشی داخلیبیمارستان شهیدبهشتی همدان که جمعا 70 نفر می باشند, قرار گرفت و پس از شرکت در کلاسهای توجیهی بطور روزانه نسبت به ثبت اطلاعات در پرسشنامه که شامل ده نوعفعالیت آموزشی رایج دربخش های داخلی می باشد, اقدام نمودند. بخش های آموزشی داخلی هفت-گانه شامل گوارش, هماتولوژی, نفرولوژی, روماتولوژی, غدد, ریه و جنرالمی باشد که طبق تقسیم بندی گروه داخلی, طول دوره آموزشی 3 ماهه بصورت مساوی بین 7 بخش توزیع شد. اطلاعات با استفاده از نرم-افزار SPSS نسخه 21 تحلیل و بهصورت"انحراف معیار± میانگین" گزارش شد. یافته ها: نتایج نشان داد دانشجویان در مجموع تمام بخش-ها, بطور متوسط, در جلسه آموزشی درمانگاه 7/3, در جلسه راند بخش7/5, در جلسه کلاس تئوری3/2, در جلسهکنفرانس بیمارستانی یک و در جلسه کشیک عصر6/2 ساعت حضور داشته-اند, همچنین در جلسات کنفرانس علمی بیمارستانی, ژورنال کلاب و C. P. C کمترین و در فعالیتهایحضور در راند بخش, اخذ شرح-حال از بیماران جدید و حضور در درمانگاه بیشترین میزان حضور را داشته اند. نتیجه گیری: دانشجویان در بخش ها ودرمانگاه-های آموزشی گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی همدان, در دوره کارآموزی, تمایل بیشتری به شرکت در برنامه-های آموزشیعملی نسبت به برنامه های آموزشی تئوری از خود نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادی، فروغ، نادی، ابراهیم، و احمدی نیا، حسن. (1398). وضعیت اجرای برنامه های آموزشی دوره کارآموزی رشته پزشکی در بخش های مختلف بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1396. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، 6(2 )، 63-74. SID. https://sid.ir/paper/266167/fa

    Vancouver: کپی

    نادی فروغ، نادی ابراهیم، احمدی نیا حسن. وضعیت اجرای برنامه های آموزشی دوره کارآموزی رشته پزشکی در بخش های مختلف بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1396. راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی[Internet]. 1398؛6(2 ):63-74. Available from: https://sid.ir/paper/266167/fa

    IEEE: کپی

    فروغ نادی، ابراهیم نادی، و حسن احمدی نیا، “وضعیت اجرای برنامه های آموزشی دوره کارآموزی رشته پزشکی در بخش های مختلف بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1396،” راهبردهای توسعه در آموزش پزشکی، vol. 6، no. 2 ، pp. 63–74، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button