Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,398
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,983
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش برنامه دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر مهارت های عصب روانشناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری خواندن

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 30

چکیده

 مقدمه: اختلال خواندن یکی از انواع رایج اختلال یادگیری است که به نقص در اکتساب مهارت­ های خواندن اشاره دارد. هدف این تحقیق بررسی اثربخشی رویکرد فراشناختی جاگر بر مهارت­ های عصب روانشناختی دانش­ آموزان با اختلال یادگیری خواندن بود. روش: این پژوهش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه کنترل انجام شد. به این منظور از بین دانش­ آموزان نارساخوان در شهر اصفهان در سال تحصیلی 97-98 با استفاده از روش نمونه­ گیری چند مرحله­ ای و با توجه به ملاک­ های ورود به پژوهش 30 دانش­ آموز انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش(15 نفر) و کنترل( 15 نفر) گمارده شدند. برای جمع­ آوری داده­ ها از مقیاس هوشی وکسلر کودکان ویرایش چهارم و آزمون عصب روانشناختی کانرز استفاده شد. داده­ ها به روش تحلیل کواریانس با استفاده از spss-23 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته­ ها: تحلیل داده­ ها نشان داد که آموزش روش فراشناختی جاگر بر بهبود عملکرد عصب روانشناختی دانش­ آموزان نارساخوان موثر است(p<0/01). روش آموزشی فراشناختی جاگر می­ تواند رویکرد درمانی موثری در جهت بهبود مهارت­ های عصب روانشناختی دانش­ آموزان نارساخوان که پیش نیاز خواندن است, باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، محمدرضا، و میربد، سیدمهران. (1399). اثربخشی آموزش برنامه دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر مهارت های عصب روانشناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری خواندن. عصب روانشناسی، 6(1 (پیاپی 20) )، 17-30. SID. https://sid.ir/paper/266837/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی محمدرضا، میربد سیدمهران. اثربخشی آموزش برنامه دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر مهارت های عصب روانشناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری خواندن. عصب روانشناسی[Internet]. 1399؛6(1 (پیاپی 20) ):17-30. Available from: https://sid.ir/paper/266837/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا مرادی، و سیدمهران میربد، “اثربخشی آموزش برنامه دانش و مهارت فراشناخت جاگر بر مهارت های عصب روانشناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری خواندن،” عصب روانشناسی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 20) ، pp. 17–30، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266837/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا