مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر سواد خواندن دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 128

چکیده

 این مقاله با هدف بررسی تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر سواد خواندن دانش آموزان پایه چهارم تهیه شده است. جامعه مورد مطالعه در این تحقیق کلیه دانش آموزان دختر پایه چهارم شهر تهران درسال تحصیلی 89-1388 است. به عنوان حجم نمونه طبق اصول علمی و صحیح و با روش نمونه گیری چند مرحله ای, تعداد 150 نفر انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش (75 نفر) و گروه گواه (75 نفر) جای داده شدند. با استفاده از آزمون های سواد خواندن پرلز 2001 و 2006 در دو بعد متون ادبی و اطلاعاتی که IEA مجوز انتشار آن ها را به کشورها داده بود, استفاده شد و نیز برنامه آموزش راهبردهای فراشناختی (آزمون های سواد خواندن جهت گردآوری داده ها به کار رفته و برنامه آموزش راهبردهای فراشناختی, برای تسهیل فرآیند آموزش فراشناخت) مورد استفاده قرار گرفت. نتایج داده ها با بهره گیری از آزمون تحلیل کوواریانس وt همبسته نشان داد: 1- آموزش راهبردهای فراشناخت بر سواد خواندن در بعد متون اطلاعاتی موثر است. 2- آموزش راهبردهای فراشناخت فراشناخت بر سواد خواندن در بعد متون ادبی موثر است. 3- آموزش راهبردهای فراشناخت فراشناخت بر سواد خواندن (متون اطلاعاتی و ادبی) در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، امینه، و اعتمادی، مهناز. (1391). تعیین تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر سواد خواندن دانش آموزان دختر. تحقیقات مدیریت آموزشی، 3(3 (مسلسل 11))، 111-128. SID. https://sid.ir/paper/95852/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی امینه، اعتمادی مهناز. تعیین تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر سواد خواندن دانش آموزان دختر. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1391؛3(3 (مسلسل 11)):111-128. Available from: https://sid.ir/paper/95852/fa

    IEEE: کپی

    امینه احمدی، و مهناز اعتمادی، “تعیین تاثیر آموزش راهبردهای فراشناخت بر سواد خواندن دانش آموزان دختر،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 3 (مسلسل 11)، pp. 111–128، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95852/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button