مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,190
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقدمه ای بر عصب شناسی یادگیری و نقش فراشناخت در فرایندهای یاددهی یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 167 | صفحه پایان 196

چکیده

 زمینه و هدف تحقیقات نشان می دهد که افراد به طور مداوم از مدل های ذهنی نادرست درزمینه نحوه یادگیری و حافظه استفاده می کنند و این امر آن ها را در معرض خطا, ارزیابی های نادرست و سوء مدیریت یادگیری خویش قرار می دهد. بر این اساس این مقاله به مطالعه ابعاد شناختی عصبی یادگیری می پردازد. روش شناسی روش پژوهش, کتابخانه ای استنادی با رویکرد فراترکیب است. بدین ترتیب 104 منبع کلیدی و مرتبط شناسائی و پس از غربال گری 49 منبع با بکارگیری روش فراترکیب و تفسیر کیفی مورد واکاوی قرار گرفته است. یافته ها نحوه جذب, ذخیره و بازیابی اطلاعات در مغز با آنچه درکامپیوتر اتفاق می افتد متفاوت است و فرایندی پویا, همراه با خطا, استنباطی و قابل بازسازی است. نتیجه گیری شناسائی ابعاد عصبی شناختی یادگیری دریچه جدیدی را به سوی فهم بهتر و اثربخش تر فرایندهای یادگیری یاددهی گشوده است و استفاده از ظرفیت های آن می تواند محیط های یادگیری را پویاتر سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محجوب عشرت آبادی، حسن. (1398). مقدمه ای بر عصب شناسی یادگیری و نقش فراشناخت در فرایندهای یاددهی یادگیری. مطالعات منابع انسانی، 9(1 )، 167-196. SID. https://sid.ir/paper/394492/fa

    Vancouver: کپی

    محجوب عشرت آبادی حسن. مقدمه ای بر عصب شناسی یادگیری و نقش فراشناخت در فرایندهای یاددهی یادگیری. مطالعات منابع انسانی[Internet]. 1398؛9(1 ):167-196. Available from: https://sid.ir/paper/394492/fa

    IEEE: کپی

    حسن محجوب عشرت آبادی، “مقدمه ای بر عصب شناسی یادگیری و نقش فراشناخت در فرایندهای یاددهی یادگیری،” مطالعات منابع انسانی، vol. 9، no. 1 ، pp. 167–196، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/394492/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button