مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

835
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر شناخت اجتماعی، کنترل مهاری و اجتناب شناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 108

چکیده

 هدف هدف پژوهش حاضر, مطالعه اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر شناخت اجتماعی, کنترل مهاری و اجتناب شناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی است. روش این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر دارای اختلال ریاضی پایه ششم ناحیه یک شهر تبریز در سال تحصیلی 98-97 بودند که از جامعه حاضر تعداد 30 نفر به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب و در دو گروه مداخله و کنترل (15 نفر برای هر گروه) قرار گرفتند. گروه مداخله در معرض توانبخشی شناختی رایانه ای قرار گرفت و گروه کنترل آموزشی را دریافت نکرد. برای جمع آوری داده ها از آزمون های شناخت اجتماعی, کنترل مهاری, اجتناب شناختی و آزمون کی مت ریاضی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با روش آماری تحلیل کوواریانس انجام شد. یافته ها نتایج نشان داد که توانبخشی شناختی رایانه ای بر شناخت اجتماعی, کنترل مهاری و اجتناب شناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی تاثیر دارد و باعث افزایش شناخت اجتماعی و کاهش کنترل مهاری و اجتناب شناختی در دانش آموزان می شود. نتیجه گیری به کارگیری توانبخشی شناختی رایانه ای بر دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیبی کلیبر، رامین، و بهادری خسروشاهی، جعفر. (1398). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر شناخت اجتماعی, کنترل مهاری و اجتناب شناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. عصب روانشناسی، 5(2 (پیاپی 17) )، 89-108. SID. https://sid.ir/paper/266877/fa

    Vancouver: کپی

    حبیبی کلیبر رامین، بهادری خسروشاهی جعفر. اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر شناخت اجتماعی, کنترل مهاری و اجتناب شناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی. عصب روانشناسی[Internet]. 1398؛5(2 (پیاپی 17) ):89-108. Available from: https://sid.ir/paper/266877/fa

    IEEE: کپی

    رامین حبیبی کلیبر، و جعفر بهادری خسروشاهی، “اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای بر شناخت اجتماعی, کنترل مهاری و اجتناب شناختی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی،” عصب روانشناسی، vol. 5، no. 2 (پیاپی 17) ، pp. 89–108، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266877/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button