مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

862
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط بین بازاریابی داخلی و چابکی سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان فارس با توجه به نقش واسطه ای هدف گرایی

صفحات

 صفحه شروع 162 | صفحه پایان 147

چکیده

 هدف: در مواجهه با تحولات سریع و غیرقابل پیش بینی جوامع و تغییر نیازها و انتظارات مشتریان, نهادهای ورزشی ناگزیرند, به سازمانی چابک تبدیل شوند. توجه به ذی نفعان داخلی سازمان, با تاکید بر اهداف تعیین شده, می تواند راه شکل گیری چنین سازمانی را هموار کند. هدف از پژوهش حاضر, بررسی ارتباط بین بازاریابی داخلی و چابکی سازمانی با توجه به نقش واسطه هدف گرایی است.روش شناسی: این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری, کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان فارس بودند (N=320) که 212 نفر به صورت تصادفی ساده, به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها, از سه پرسشنامه بازاریابی داخلی فورمن و مونی (1995), چابکی سازمانی شریفی و ژانگ (2004) و هدف گرایی وراپوتینان (2001) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها, توسط 10 تن از متخصصان مدیریت ورزش تایید شد. پایایی پرسشنامه ها نیز در مطالعه مقدماتی, با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب, 0.95, 0.96 و 0.93 تایید شد. برای تحلیل داده ها, از ضریب همبستگی پیرسون و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد.یافته ها: نتایج نشان داد که بازارایابی داخلی بر چابکی سازمانی و هدف گرایی, تاثیر مثبت و معناداری دارد؛ همچنین, این متغیر به واسطه هدف گرایی, تاثیر معناداری بر چابکی سازمانی می گذارد. ضریب تعیین متغیرهای درون زا نیز نشان داد که 49 درصد از واریانس چابکی سازمانی و 37 درصد از واریانس هدف گرایی, از طریق متغیرهای پیش بین قابل تبیین است.نتیجه گیری: یافته های پژوهش بیانگر, اهمیت نقش هدف گرایی به عنوان یک واسطه در ارتقای چابکی سازمانی است؛ بنابراین, ضمن توجه به رشد و توسعه کارکنان, مشارکت دادن آنها در تعیین اهداف سازمانی و انگیزش آنها برای تعقیب این اهداف, میتواند توان ادارات ورزش و جوانان در پاسخگویی به نیازهای ورزشی جامعه بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، شریعت، و باقری، هادی. (1396). ارتباط بین بازاریابی داخلی و چابکی سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان فارس با توجه به نقش واسطه ای هدف گرایی. مدیریت منابع انسانی در ورزش، 5(1 )، 162-147. SID. https://sid.ir/paper/267376/fa

    Vancouver: کپی

    زارع شریعت، باقری هادی. ارتباط بین بازاریابی داخلی و چابکی سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان فارس با توجه به نقش واسطه ای هدف گرایی. مدیریت منابع انسانی در ورزش[Internet]. 1396؛5(1 ):162-147. Available from: https://sid.ir/paper/267376/fa

    IEEE: کپی

    شریعت زارع، و هادی باقری، “ارتباط بین بازاریابی داخلی و چابکی سازمانی در ادارات ورزش و جوانان استان فارس با توجه به نقش واسطه ای هدف گرایی،” مدیریت منابع انسانی در ورزش، vol. 5، no. 1 ، pp. 162–147، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267376/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button