مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,101
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر وفاداری هواداران

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 67

چکیده

تصویر برند ورزشکار پیش آیندی کلیدی در وفاداری هواداران و محرکی قوی برای حضور تماشاچیان و هواداران در رویدادهای ورزشی و نیز قصد خرید کالاهای مرتبط با ورزشکار است. تحقیق حاضر نیز با هدف بررسی اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار در وفاداری هواداران با نمونه های تحقیق, تعداد 368 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با روش تحقیق توصیفی - همبستگی انجام پذیرفت. ابزار اندازه گیری مورد استفاده پرسشنامه های تصویر برند ورزشکار آرایی و همکاران و وفاداری هواداران هارت بود. روایی صوری و محتوایی به وسیله متخصصان و همسانی درونی آنها از طریق آلفای کرونباخ تایید شد. برای تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته ها نشان دادند ابعاد تصویر برند ورزشکار (عملکرد ورزشی, ظاهر جذاب و سبک زندگی بازارپسند) اثر مثبت و معناداری بر وفاداری هواداران دارند. از میان این ابعاد, سبک زندگی بازارپسند بیشترین اثر را در وفاداری هواداران داشت. این بعد بازتاب ویژگی ها, فعالیت ها و عملکرد ورزشکاران در خارج از زمین بازی است. بنابراین ورزشکاران می توانند با انجام فعالیت هایی نظیر؛ افزایش ارتباط با هواداران, تقدیر و تشکر از آنان, شرکت در فعالیت های اجتماعی, فرهنگی و خیرخواهانه, روابط عمومی بالا و غیره برند خود را به نحو احسن مدیریت کرده و تداعی مطلوب تصویر برند خود را فراهم آورده تا از مزایای آن از جمله وفاداری هواداران برخوردار شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودیان، عابد، صادقی بروجردی، سعید، و محمدی، سردار. (1396). اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر وفاداری هواداران. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، 7(13 )، 53-67. SID. https://sid.ir/paper/267382/fa

    Vancouver: کپی

    محمودیان عابد، صادقی بروجردی سعید، محمدی سردار. اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر وفاداری هواداران. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی[Internet]. 1396؛7(13 ):53-67. Available from: https://sid.ir/paper/267382/fa

    IEEE: کپی

    عابد محمودیان، سعید صادقی بروجردی، و سردار محمدی، “اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر وفاداری هواداران،” پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی، vol. 7، no. 13 ، pp. 53–67، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267382/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button