مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثّر بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 54

چکیده

 امروزه, شناخت رفتار مصرف کنندگان کلید اساسی در موفّقیت برنامه های بازاریابی محسوب می شود. بنابراین, مطالعه و شناخت ابعاد مختلف انسان اهمّیت ویژه ای پیدا می کند. رفتاری که هر فرد در موقعیّت های مختلف از خود نشان می دهد, به طور مستقیم, تحت تأثیر تصوّر و پنداری است که وی از همه ی وجود خود دارد. تصویر انسان از خود می تواند در تصمیم گیری او برای خرید تأثیر بگذارد. هدف این پژوهش بررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثّر بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس است. از این رو, ابتدا با بررسی تحقیقات گذشته, مدل پژوهش طرّاحی شد. سپس, پرسشنامه ای با 56 گویه تنظیم گردید و عوامل فردی و اجتماعی بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس مورد سنجش قرار گرفت. جامعه ی آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه خوارزمی هستند که 152 نفر, به روش نمونه گیری تصادفی, به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شدند. نتایج حاکی از آن است که عوامل اجتماعی (مانند ابعاد حمایت و حلّ مشکل دیگران) بیشترین تأثیر را بر خودانگاره دارد که از طریق خودِ اجتماعی بر خرید کالای لوکس مؤثّر خواهد بود. از این رو, باید برنامه های بازاریابی بر اساس این عوامل تهیّه و تنظیم گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، حسین، و رضایی، الهام. (1397). بررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثّر بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس. مطالعات رفتار مصرف کننده، 5(2 )، 39-54. SID. https://sid.ir/paper/268079/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی حسین، رضایی الهام. بررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثّر بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1397؛5(2 ):39-54. Available from: https://sid.ir/paper/268079/fa

    IEEE: کپی

    حسین نوروزی، و الهام رضایی، “بررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثّر بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 5، no. 2 ، pp. 39–54، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button