Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    1-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1641
  • دانلود: 

    1086
چکیده: 

الگوی انتخاب و نوع واکنشی که شخص در هر موقعیت از خود نشان می دهد به عوامل موقعیتی و غیر موقعیتی مختلفی بستگی دارد. درک چگونگی تأثیر این عوامل بر واکنش رفتاری مصرف کننده امری مهم و حائز اهمیت در حوزه ی بازاریابی است. از این رو پژوهش حاضر، به بررسی تأثیر موقعیت رفتار مصرف کننده بر واکنش رفتاری با میانجی گری ارزش ادراک شده و پاسخ های هیجانی مصرف کنندگان روغن لادن در شهر تهران می پردازد. تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی بوده و به صورت توصیفی-پیمایشی صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق، مصرف کنندگان روغن لادن در شهر تهران می باشد. بدین منظور از نمونه گیری تصادفی خوشه ای از بین 400 مصرف کننده ی روغن لادن در 5 منطقه ی شهر تهران پرسشنامه هایی تکمیل و جمع آوری شد و به منظور تحلیل داده ها با استفاده از دو نرم افزار SPSS و لیزرل از دو نوع آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که موقعیت رفتار مصرف کننده بر ارزش ادراک شده و بر واکنش رفتاری (به صورت مستقیم و غیر مستقیم) دارای تأثیر مثبت و معناداری می باشد، همچنین ارزش ادراک شده بر پاسخ های هیجانی دارای تأثیر مثبت و معنادار است و پاسخ های هیجانی نیز بر واکنش رفتاری مصرف کننده دارای تأثیر مثبت و معناداری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1641

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1086 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    21-37
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    605
  • دانلود: 

    677
چکیده: 

قیمت گذاری تفکیکی یعنی قیمت محصول را به چند جزء تقسیم کرد ولی نتوان این اجزا را جداگانه خریداری نمود (برای مثال هزینه ی مالیات، عوارض و خود محصول). هدف از این مقاله، بررسی تاثیر دو شیوه ی ارائه قیمت تفکیکی و کلی محصول بر متغیرهای میانجی از جمله ارزش پیشنهادی درک شده، منصفانه بودن قیمت گذاری و سطوح پیچیدگی می باشد. سپس میزان ارتباط بین متغیرهای میانجی ذکر شده با رفتار خرید مسافرین بدست آورده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که ارائه ی قیمت بصورت تفکیکی باعث افزایش ارزش پیشنهادی، منصفانه بودن و پیچیده شدن درک قیمت گذاری می شود و این امر منجر به اثر گذاری مثبت بر رفتار خرید مصرف کننده می شود. این مطالعه از نظر هدف کاربردی، از نظر روش توصیفی پیمایشی، از نظر گردآوری داده ها کتابخانه ای – میدانی و جامعه ی آماری مسافرین خطوط هوایی می باشند. تعداد نمونه با استفاده از جدول مورگان برآورد شده است. برای اعتباربخشی و تحلیل داده های آماری از ضریب آلفا کرونباخ، ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون خطی چندگانه به روش گام به گام در نرم افزار اس-پی اس-اس )22( استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 605

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 677 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    39-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2075
  • دانلود: 

    1078
چکیده: 

امروزه، شناخت رفتار مصرف کنندگان کلید اساسی در موفّقیت برنامه های بازاریابی محسوب می شود. بنابراین، مطالعه و شناخت ابعاد مختلف انسان اهمّیت ویژه ای پیدا می کند. رفتاری که هر فرد در موقعیّت های مختلف از خود نشان می دهد، به طور مستقیم، تحت تأثیر تصوّر و پنداری است که وی از همه ی وجود خود دارد. تصویر انسان از خود می تواند در تصمیم گیری او برای خرید تأثیر بگذارد. هدف این پژوهش بررسی عوامل فردی و اجتماعی مؤثّر بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس است. از این رو، ابتدا با بررسی تحقیقات گذشته، مدل پژوهش طرّاحی شد. سپس، پرسشنامه ای با 56 گویه تنظیم گردید و عوامل فردی و اجتماعی بر خودانگاره و تأثیر آن در خرید کالای لوکس مورد سنجش قرار گرفت. جامعه ی آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه خوارزمی هستند که 152 نفر، به روش نمونه گیری تصادفی، به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شدند. نتایج حاکی از آن است که عوامل اجتماعی (مانند ابعاد حمایت و حلّ مشکل دیگران) بیشترین تأثیر را بر خودانگاره دارد که از طریق خودِ اجتماعی بر خرید کالای لوکس مؤثّر خواهد بود. از این رو، باید برنامه های بازاریابی بر اساس این عوامل تهیّه و تنظیم گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2075

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1078 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    55-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    543
  • دانلود: 

    869
چکیده: 

استفاده از مدل های ارزیابی فازی مبتنی بر نظرسنجی امروزه بسیار مورد توجه قرار می گیرد. در اغلب روش های توسعه یافته توجه چندانی به قابلیت اطمینان نظرات افراد شرکت کننده در نظرسنجی نشده است. در این پژوهش، جهت بهبود قابلیت اطمینان نظرات (قضاوت شفاهی) افراد یک مدل ارزیابی چند معیاره نوین فازی ارائه شده است. جهت طراحی این مدل، ابتدا روش های سوآرا و کوپراس در محیط فازی توسعه و با یکدیگر تلفیق شده اند. سپس، در راستای بهبود قابلیت اطمینان داده های حاصل از نظرسنجی (قضاوت شفاهی افراد) و افزایش دقت نتایج نهایی، ضمن تفاوت قائل شدن بین وزن ارزیاب ها (افراد شرکت کننده در نظرسنجی)، از مفهوم عدد Z ̃ استفاده شده است. به منظور تشریح فرآیند اجرایی مدل پیشنهادی، یک مطالعه ی موردی عملی در حوزه بانکداری اینترنتی به انجام رسیده است که طی آن کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی مؤسسه اعتباری کوثر بر اساس شاخص های مبتنی بر رضایت مشتری مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت، ضمن تفسیر نتایج عددی حاصل و تشریح قابلیت های برجسته مدل فازی پیشنهادی، نتایج و پیشنهادات مدیریتی نیز مورد بحث قرار گرفته است. رویکرد پیشنهادی در این مقاله، یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره جدید فازی است که با بهبود قابلیت اطمینان قضاوت شفاهی افراد، ضمن کاهش عدم قطعیت ذاتی نهفته در مسائل ارزیابی، به بهبود قابلیت اطمینان داده های تصمیم گیری و افزایش دقت نتایج نهایی منجر خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 543

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 869 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    83-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    557
  • دانلود: 

    799
چکیده: 

با ظهور عصر ارتباطات، کشورها به طور فزاینده ای از تصویر خود و دیگر کشورها، شناخت پیدا کرده و در پاسخ به آن سعی کرده تا با مدیریت تبلیغات و به کارگیری راهبردهای ارتباطی، وجهه کشور خود را درسطح جهان بهبود بخشند. تصویر عمومی از یک کشور مفهومی بوده که با سازه های شخصی و کلیشه های ذهنی مردم، از دیگر کشورها همگامی داشته و از طریق اثرگذاری بر نگرش شناختی و عاطفی مصرف کنندگان، بر رفتار انتخابی آنان در ترجیح محصولات و خدمات یک کشور نسبت به دیگر کشورها اثرگذار است. نقش برندملی، در تصویر ذهنی مردم دیگر کشورها و در نهایت ارزیابی کلی از آن کشور و محصولات آن، در سال های اخیر مورد توجه پژوهشگران زیادی قرار گرفته است. در این پژوهش تلاش شده تا با رویکرد رفتار شناختی ضمن شناسایی عامل های اثرگذار بر برندملی ایران، به اولویت بندی آنها مبادرت گردد. در ابتدا به جمع آوری اطلاعات از منابع علمی مرتبط با حوزه پژوهش مبادرت شده و عامل های اصلی اثرگذار بر برندملی با بهره گیری از روش فراترکیب شناسایی شده اند. در ادامه از داده های بدست آمده از پرسشنامه محقق ساخته به منظور اولویت بندی عوامل استفاده شده است. جامعه نمونه این بخش شامل کارشناسان و مدیران شرکت های صادرکننده مواد شوینده و بهداشتی ایرانی بوده که با استفاده از روش نمونه گیری قضاوتی مورد انتخاب قرار گرفته و با روش مقایسه زوجی، مورد تحلیل قرار گرفته اند. اولویت بندی نهایی عامل ها به ترتیب شامل: "ظرفیت های فرهنگی و تاریخی، ظرفیت های گردشگری، رفاه، محصولات و خدمات، ظرفیت های طبیعی و جغرافیایی، حکومت و ساختار سیاسی، ظرفیت های انسانی، ظرفیت های اقتصادی" بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 557

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 799 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    111-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1035
  • دانلود: 

    863
چکیده: 

پژوهش حاضر باهدف بررسی رابطه میان تبلیغات رسانه ها بر روی پاسخ های هیجانی مشتریان در فروش محصولات بیمه ایی در استان قزوین(مورد مطالعه: شرکت بیمه ملت) انجام شد. جامعه آماری این پژوهش را بیمه گران و بیمه گذاران بیمه ملت (شعب استان قزوین) تشکیل می دهند که شامل 385 نفر بودند. از بین این افراد به روش نمونه گیری تصادفی ساده، نمونه ای به تعداد 193 نفر طبق فرمول کوکران انتخاب گردید. پژوهش حاضر ازلحاظ هدف تحقیق، کاربردی و ازلحاظ نحوه جمع آوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. در این پژوهش از پرسشنامه تخصصی در زمینه تبلیغات و آمیخته شده با پرسشنامه پاسخ های هیجانی دانیل گرمن برای جمع آوری داده ها و برای تأیید روایی پرسشنامه از نظرات خبرگان و برای سنجش پایایی و آلفای کرونباخ. /917 بدست آمد نشان از پایایی بالای پرسشنامه بود. در این پژوهش جهت تحلیل داده ها که نتایج حاکی از آن است که بین ابعاد تبلیغات رسانه ها « اخبار مرتبط در تبلیغات، تقویت تبلیغات، سرگرمی در تبلیغات، همدلی در تبلیغات، آشنایی در تبلیغات، سردرگمی در تبلیغات و رقم فروش محصولات تبلیغ شده» با پاسخ های هیجانی در فروش محصولات بیمه ایی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1035

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 863 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    135-154
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1567
  • دانلود: 

    2371
چکیده: 

اکو سیستم کارآفرینانه بازاریابی دیجیتال به عنوان شکل جدیدی برای سازمان دهی کسب وکار مطرح است که از منابع مؤثر استفاده می کند. پژوهشگران با بررسی مطالعات صورت گرفته و پژوهش های پیشین، ابتدا مفاهیم را استخراج کردند، اما با توجه به مرتبط نبودن برخی از عوامل استخراج شده با وضعیت کنونی خرده فروشی های اینترنتی ایران، به کمک دو روش مصاحبه و دلفی ازنظر خبرگان بهره برده شد. روش پژوهش، آمیخته کیفی و کمی است و ازلحاظ هدف، توسعه ای و کاربردی به شمار می رود. ابتدا از طریق مصاحبه با 18 نفر خبره مؤلفه ها شناسایی شد. سپس مدل اولیه توسط 12 نفر از مدیران شرکت های خرده فروشی اینترنتی و 3 نفر خبرگان دانشگاهی 98 شاخص و 25 مفهوم اکو سیستم بازاریابی کارآفرینانه دیجیتال شرکت های خرده فروشی اینترنتی شکل گرفت. در مرحله سوم به منظور تأیید مدل اولیه، از کارشناسان و مدیران شرکت خرده فروشی اینترنتی نظرخواهی شد و با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی دسته بندی شدند. بر اساس نتایج به دست آمده عوامل خارجی، داخلی، ارزش ها و بازیگران شاکله مدل نهایی را ساختند. مدل نهایی از مفاهیم جدید توسعه محصول از طریق سرمایه گذاری تعاملی، کانال های یکپارچه، استفاده از کلان داده، مراکز خدمات پایدار، اقتصاد اشتراکی، تولید توسط مصرف کننده و وجود بازیگران مختلف را ارائه کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1567

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2371 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button