مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

679
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و روان سنجی چک لیست ارزیابی مهارت های کلینیکی دانشجویان دندانپزشکی در واحد پروتز پارسیل عملی و بررسی میزان رضایت مندی ارزیابی شوندگان (دانشجویان) و ارزیابان (اعضای هیات علمی)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 مقدمه: ارزیابی کلی GLOBAL RATING روشی سریع و آسان است اما نمره ی دریافتی دانشجو توسط اساتید مختلف در آن متفاوت بوده و نیز در صورت تکرار ارزیابی, ممکن است نتایج متفاوتی حاصل گردد. پژوهش حاضر با هدف طراحی ابزاری تحت عنوان چک لیست برای ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان در واحد پروتز پارسیل عملی, و نیز بررسی میزان رضایت مندی اساتید و دانشجویان از چک لیست طراحی شده انجام شد. روش کار: با ارزیابی آیتم هایی در یک پنل تخصصی دیدگاه های اساتید اخذ و تغییرات لازم در آن اعمال و روایی محتوای چک لیست با روش Lawshe به تایید رسید. پایایی ابزار در دو سطح پایایی ارزیابان و پایایی ابزار با روش test-re-test انجام شد. و میزان رضایت مندی اساتید و دانشجویان با استفاده از یک معیار 5 قسمتی بررسی و گزارش گردید. نتایج: میزان رضایت مندی دانشجویان و اساتید از چک لیست بالا بود, بیشترین رضایتمندی اساتید در پاسخ به گزینه ی (به نظر شما این روش ارزیابی, تا چه اندازه در عدم تأثیرپذیری از نظر شخصی ارزیابان در نمره دهی موفق می باشد؟ ) با میانگین 6/4 امتیاز و کم ترین رضایتمندی هم درباره ی گزینه ی (به نظر شما سهولت استفاده از این شیوهی ارزیابی برای ارزیابان چه اندازه است؟ ) با میانگین 0/3 امتیاز به ثبت رسید. نتیجه گیری: با توجه به روایی و پایایی مناسب چک لیست و نیز رضایت مندی دانشجویان و اساتید به نظر می رسد چک لیست طراحی شده بتواند برای ارزشیابی دانشجویان در این واحد درسی به کار گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معماریان، مریم، بهرامی، مهران، بابایی، محمدرضا، و خرازی رد، محمدجواد. (1398). طراحی و روان سنجی چک لیست ارزیابی مهارت های کلینیکی دانشجویان دندانپزشکی در واحد پروتز پارسیل عملی و بررسی میزان رضایت مندی ارزیابی شوندگان (دانشجویان) و ارزیابان (اعضای هیات علمی). افق توسعه آموزش علوم پزشکی، 10(1 )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/269193/fa

    Vancouver: کپی

    معماریان مریم، بهرامی مهران، بابایی محمدرضا، خرازی رد محمدجواد. طراحی و روان سنجی چک لیست ارزیابی مهارت های کلینیکی دانشجویان دندانپزشکی در واحد پروتز پارسیل عملی و بررسی میزان رضایت مندی ارزیابی شوندگان (دانشجویان) و ارزیابان (اعضای هیات علمی). افق توسعه آموزش علوم پزشکی[Internet]. 1398؛10(1 ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/269193/fa

    IEEE: کپی

    مریم معماریان، مهران بهرامی، محمدرضا بابایی، و محمدجواد خرازی رد، “طراحی و روان سنجی چک لیست ارزیابی مهارت های کلینیکی دانشجویان دندانپزشکی در واحد پروتز پارسیل عملی و بررسی میزان رضایت مندی ارزیابی شوندگان (دانشجویان) و ارزیابان (اعضای هیات علمی)،” افق توسعه آموزش علوم پزشکی، vol. 10، no. 1 ، pp. 1–9، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269193/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button