Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    482
  • دانلود: 

    580
چکیده: 

مقدمه: ارزیابی کلی GLOBAL RATING روشی سریع و آسان است اما نمره ی دریافتی دانشجو توسط اساتید مختلف در آن متفاوت بوده و نیز در صورت تکرار ارزیابی، ممکن است نتایج متفاوتی حاصل گردد. پژوهش حاضر با هدف طراحی ابزاری تحت عنوان چک لیست برای ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان در واحد پروتز پارسیل عملی، و نیز بررسی میزان رضایت مندی اساتید و دانشجویان از چک لیست طراحی شده انجام شد. روش کار: با ارزیابی آیتم هایی در یک پنل تخصصی دیدگاه های اساتید اخذ و تغییرات لازم در آن اعمال و روایی محتوای چک لیست با روش Lawshe به تایید رسید. پایایی ابزار در دو سطح پایایی ارزیابان و پایایی ابزار با روش test-re-test انجام شد. و میزان رضایت مندی اساتید و دانشجویان با استفاده از یک معیار 5 قسمتی بررسی و گزارش گردید. نتایج: میزان رضایت مندی دانشجویان و اساتید از چک لیست بالا بود، بیشترین رضایتمندی اساتید در پاسخ به گزینه ی (به نظر شما این روش ارزیابی، تا چه اندازه در عدم تأثیرپذیری از نظر شخصی ارزیابان در نمره دهی موفق می باشد؟ ) با میانگین 6/4 امتیاز و کم ترین رضایتمندی هم درباره ی گزینه ی (به نظر شما سهولت استفاده از این شیوهی ارزیابی برای ارزیابان چه اندازه است؟ ) با میانگین 0/3 امتیاز به ثبت رسید. نتیجه گیری: با توجه به روایی و پایایی مناسب چک لیست و نیز رضایت مندی دانشجویان و اساتید به نظر می رسد چک لیست طراحی شده بتواند برای ارزشیابی دانشجویان در این واحد درسی به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 482

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    10-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    747
  • دانلود: 

    722
چکیده: 

مقدمه: امروزه پرستاری یکی از مشاغل با اهمیت و حیاتی در هر جامعه ای است، یکی از چالش های پیش روی نظام بهداشت و درمان و مدیران بیمارستان ها، روند نگران کننده قصد ترک شغل پرستاران است. از جمله عواملی که می تواند در قصد ترک شغل پرستاران نقش مهمی داشته باشد، تناسب پرستاران با محیط کاریشان است. بنابراین هدف از این تحقیق بررسی تأثیر تناسب فرد-سازمان بر قصد ترک شغل با نقش میانجی تناسب فرد-گروه در میان پرستاران بیمارستان های تخصصی دولتی شهرستان مشهد است. روش کار: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق پرستاران رسمی، پیمانی و قراردادی شاغل در بیمارستان های تخصصی دولتی مشهد به تعداد 1467 نفر می باشند که از بین آنها 305 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از روش پرسشنامه از نوع بسته پاسخ استفاده شد که ضریب پایایی این ابزار به روش آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمده است. داده های تحقیق از روش های آمار توصیفی آمار استنباطی از طریق نرم افزارهای SPSS نسخه 18 وAMOS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج: اثرات مستقیم و غیرمستقیم تناسب فرد-سازمان و تناسب فرد-گروه بر قصد ترک شغل پرستاران منفی و معنادار بود و همچنین اثر میانجی تناسب فرد-گروه بین تناسب فرد-سازمان بر قصد ترک شغل نیز تأیید شد. نتیجه گیری: بکارگیری و حفظ پرستارانی که از نظر باورها، اهداف و ارزش های فردی، همخوانی و سازگاری مناسبی با چشم انداز، اهداف، اصول و ارزش های نظام بهداشت و درمان دارند، باعث حفظ پرستاران و کاهش روند خروج و ترک داوطلبانه آنان و به تبع افزایش رضایت مندی بیماران و بهبود کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای سلامت و رفاه کل جامعه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 747

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 722 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    20-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    457
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

مقدمه: ارزیابی وضعیت آموزش دندانپزشکی در مقاطع مختلف می تواند نقاط ضعف برنامه پی برد و تغییرات و اصلاحات لازم را در برنامه اعمال کرد. هدف از مطالعه حاضر بررسی دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی مقاطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به آموزش دوره ی علوم پایه می باشد. روش کار: مطالعه حاضر، مقطعی است و در سال 97 بر روی 60 دانشجوی مقطع بالینی (سال چهارم و پنجم) دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. اطلاعات دموگرافیک و پایه، میزان کاربردی بودن دروس علوم پایه در بالین، دید کلی نسبت به دوره علوم پایه و نحوه ارائه ی دروس علوم پایه در یک پرسشنامه محقق ساخته چهار قسمتی (با طیف لیکرت از 1 تا 5) که روایی و پایایی آن بررسی و تأیید شد، به صورت خود گزارشی تکمیل گردید. نتایج: از نظر دانشجویان، دروس آناتومی سر و گردن با 54/0 ± 62/4 نمره و زبان تخصصی با 68/0 ± 12/4 امتیاز از پرکاربردترین دروس علوم پایه در مقطع بالینی بودند. دروس بیوشیمی با 1/0 ± 91/0 امتیاز و فیزیک پزشکی با 2/0 ± 1/1 امتیاز از کم کاربردترین دروس علوم پایه گزارش شدند. نتایج دید کلی نسبت به دوره علوم پایه نشان داد که اکثر دانشجویان (52 نفر، 6/86%) با عبارت دوره علوم پایه لازم است ولی مدت آن طولانی است، موافقند. همچنین در خصوص نحوه ارائه دروس بیشترین موافقت (%35) مربوط به عبارت ‘ ’ دروس عملی برای درک مفاهیم دروس تئوری مفید بودند‘ ’ ، بود و بیشترین مخالفت با 57 مورد (%95) ‘ مربوط به عبارت" طراحیدروسعلومپایهبراساس مهارتحلمسئلهبود"بود. نتیجه گیری: به نظر می رسد سیستم آموزش دندانپزشکی در قسمت علوم پایه در قسمت های مختلف کارآیی و توانایی های نسبتاً مطلوبی دارد، با این حال، نواقص در قسمتی از برنامه های آموزشی برای برخی دانشجویان قابل چشم پوشی نیست. سازمان های آکادمیک دندانپزشکی می توانند با کمک این یافته ها و بسط آن به شرایط آموزشی خود در جهت بهبود کیفیت آموزش دانشجویان تلاش کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 457

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    32-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    479
  • دانلود: 

    482
چکیده: 

مقدمه: مطالعات متعدد نشان می دهند که کشیک های طولانی مدت باعث کاهش کیفیت استراحت، کاهش کیفیت پاسخگوئی، کاهش سرعت عمل و افزایش چشمگیر میزان خطای پزشکی می گردد. هدف از مطالعه حاضر تغییر در ساعات کشیک کارورزان بخش داخلی طی یک دوره ی 3 ماهه و بررسی اثرات آن بر جنبه های متفاوت فردی، رفتاری و آموزشی کارورزان می باشد. روش کار: این مطالعه نیمه تجربی، بر روی 2 گروه از کارورزان بخش داخلی بعنوان گروه مداخله و کنترل انجام شد. گروه کنترل دوره ی 3 ماهه بخش خود را بطور نرمال طی کردند. گروه تغییر اما دوره ی 3 ماهه ی بخش خود را با نصف شدن ساعات کاری مداوم (بطور مثال یک کشیک 24 ساعته به 2 کشیک 12 ساعته تقسیم شد) طی کردند. در پایان دوره کارورزان یک فرم شامل سوالات متعددی در خصوص پارامترهای متفاوت آموزشی، رفتاری و. . . را تکمیل نمودند. نتایج: کل کارورزان داخلی شرکت کننده در این پژوهش 83 نفر بودند. نتایج تی مستقل حاکی از آن بود که میزان زیر مقیاس های واکنش فردی، آموزشی و رفتاری بعد از تغییر ساعات کشیک افزایش می یابد و اختلاف معنی داری با میزان آنها قبل از تغییر ساعات کشیک دارد(001/0 >p)، و در مقابل آن میزان رضایتمندی از وضعیت تغییر یافته، بطور معناداری کاهش یافته است (001/0 >p). نتیجه گیری: نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که علیرغم اثر مثبت تغییر و اصلاح ساعات کشیک، کارورزان از بروز آن رضایت شخصی ندارند. علت این امر را می توان در تازه و بالطبع ناقص بودن این تغییر، مقاومت در برابر تغییر و همچنین مشکلات رفت و آمدی (هم برای کارورزان مقیم و هم کارورزان خوابگاهی)، دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 479

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 482 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اظهری امین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    39-43
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    470
  • دانلود: 

    583
چکیده: 

بیش از 10 سال از زمان تاسیس کمپانی پرزی می گذرد. پرزی نرم افزاری است که برای تولید و ارائه محتواهای آموزشی به کار گرفته می شود. استفاده مناسب از جاذبه های بصری و فضایی، ساختار انیمیشنی و توانایی بالای دسته بندی مطالب از مزیت های بارز این نرم افزار است. عیب عمده نرم افزار در حال حاضر، عدم امکان تایپ مستقیم مطالب به زبان فارسی درون نرم افزار می باشد. برخی شواهد معتبربرتری ارائه با نرم افزار پرزی را بر ارائه متداول با پاورپوینت و همچنین سخنرانی مطرح نموده اند. فراگیران پرزی را موثرترو دارای ساختار بهتر دانسته و معتقد بودند استفاده از جاذبه های بصری توسط این نرم افزار باعث انتقال بهتر مفاهیم میگردد. لذا مطلوب است اساتید بیش از گذشته به استفاده از این نرم افزار جهت بهبود کیفیت تدریس توجه کنند. حرکتی که مدتی است توسط برخی اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد شروع شده و بازخوردهای نشانگر میزان بالاتری از رضایتمندی در فراگیران می باشد. لیکن لازم است ابعاد مختلف استفاده از این نرم افزار با انجام پژوهش های دقیق بررسی گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 470

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 583 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button