مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

325
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و روان سنجی فرم ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان دندانپزشکی در واحد درسی پروتز کامل عملی و بررسی میزان رضایتمندی ارزیابان (اعضای هیات علمی) و ارزیابی شوندگان (دانشجویان)

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 37

چکیده

 زمینه و هدف: اهمیت بالای ارزیابی عملکرد بالینی دانشجویان علوم پزشکی, انتخاب درست ابزار و روش ارزیابی متناسب با رشته, از اهداف مهم در حیطه آموزش پزشکی می باشد. هدف مطالعه حاضر طراحی ابزار مناسب ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان دندانپزشکی عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در واحد درسی پروتز کامل عملی بود. دومین هدف تعیین روایی و پایایی چک لیست و هدف سوم تعیین میزان رضایتمندی اعضاء هیات علمی و دانشجویان بود. روش بررسی: چک لیست ارزیابی مهارت های بالینی, طی جلسات پانل تخصصی طراحی شد. روایی و پایایی چک لیست بوسیله روایی محتوایی توسط ضریب لاوشه (CVI) (content validity index) و پایایی, به وسیله بازآزمایی و پایایی بین ارزیابان ارزیابی شد. دانشجویان (تعداد = 15 نفر) با استفاده از فرم جدید ارزیابی شدند. نهایتا میزان رضایتمندی دانشجویان و اساتید بررسی شد. اطلاعات به دست آمده به صورت توصیفی با بیان میانگین و انحراف معیار و در غالب فراوانی های نسبی و مطلق گزارش شد. یافته ها: روایی محتوایی کل چک لیست (CVI) 96/0 و پایایی بیش از 8/0 (بین 82/0 تا 97/0) P<0. 05 به دست آمد که موید روایی و پایایی این ابزار است. پایایی بین ارزیابان 99/0 (بین 991/0 تا 998/0) بود که توافق نظر بالای ارزیابان در نمره دهی به دانشجو با استفاده از این ابزار را نشان می دهد. درصد بالایی از رضایت مندی ارزیابان و ارزیابی شوندگان به دست آمد. نتیجه گیری: چک لیست طراحی شده, روایی و پاپایی و رضایتمندی را در حد قابل قبولی دارا می باشد, به نظر می رسد که استفاده از آن بتواند جایگزین مناسبی برای روش سنتی Global rating جهت ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان دندانپزشکی در واحد پروتز کامل عملی باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرازیان، شیوا، نیکزاد جمنانی، سکینه، معماریان، مریم، و شاقی، هما. (1399). طراحی و روان سنجی فرم ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان دندانپزشکی در واحد درسی پروتز کامل عملی و بررسی میزان رضایتمندی ارزیابان (اعضای هیات علمی) و ارزیابی شوندگان (دانشجویان). مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، 33(1 )، 32-37. SID. https://sid.ir/paper/401517/fa

    Vancouver: کپی

    شیرازیان شیوا، نیکزاد جمنانی سکینه، معماریان مریم، شاقی هما. طراحی و روان سنجی فرم ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان دندانپزشکی در واحد درسی پروتز کامل عملی و بررسی میزان رضایتمندی ارزیابان (اعضای هیات علمی) و ارزیابی شوندگان (دانشجویان). مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)[Internet]. 1399؛33(1 ):32-37. Available from: https://sid.ir/paper/401517/fa

    IEEE: کپی

    شیوا شیرازیان، سکینه نیکزاد جمنانی، مریم معماریان، و هما شاقی، “طراحی و روان سنجی فرم ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان دندانپزشکی در واحد درسی پروتز کامل عملی و بررسی میزان رضایتمندی ارزیابان (اعضای هیات علمی) و ارزیابی شوندگان (دانشجویان)،” مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، vol. 33، no. 1 ، pp. 32–37، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/401517/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button