مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

6,918
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درس پژوهی؛ چالش ها، پیامدها و راهکارها

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 89

چکیده

 پژوهش حاضر از منظر هدف؛ کاربردی است و روش پژوهش کیفی از نوع پدیدار شناسی با جامعه ای شامل اعضای گروه های برگزیده در درس پژوهی شهرستان نی ریز که با نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند؛ صورت پذیرفت. روش و ابزار جمع آوری اطلاعات, مصاحبه و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات تحلیل موضوعی ون مانن که شامل گام های«انجام تحلیل مضمونی, کشف جنبه های مضمونی, جداکردن بیانات مضمونی, انجام تغییر و تبدیل های لازم و تفاوت قائل شدن بین مضامین اصلی و فرعی» بود. نمونه گیری تا زمان رسیدن به اشباع ادامه داشت. پس از مصاحبه با 15 نفر اطلاعات به دست آمده تکراری شد. جهت بررسی صحت داده ها در پژوهش حاضر از معیار مقبولیت و تاییدپذیری استفاده شد. نتایج نشان داد برگزاری کارگاه ها و ضمن خدمت به موقع و باکیفیت, حمایت و تامین منابع مالی, در اختیار قراردادن نمونه های موفق, ایجاد مجله الکترونیکی درس پژوهی فرهنگیان, تقدیر و تشویق درخور همکاران برتر, مشخص کردن محورها و موضوع های کارنشده و انتخاب مدیران مدارس که علاقه مند و مشوق به کار پژوهشی باشند, نهادینه شدن روحیه حل مساله و پژوهش و اینکه معلمان ضمن خدمت, به آموزش مستمر خود بپردازند, اشاره کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افتخاری، حجت، و افتخاری، جابر. (1397). درس پژوهی؛ چالش ها, پیامدها و راهکارها. آموزش پژوهی، 4(13 )، 77-89. SID. https://sid.ir/paper/269405/fa

    Vancouver: کپی

    افتخاری حجت، افتخاری جابر. درس پژوهی؛ چالش ها, پیامدها و راهکارها. آموزش پژوهی[Internet]. 1397؛4(13 ):77-89. Available from: https://sid.ir/paper/269405/fa

    IEEE: کپی

    حجت افتخاری، و جابر افتخاری، “درس پژوهی؛ چالش ها, پیامدها و راهکارها،” آموزش پژوهی، vol. 4، no. 13 ، pp. 77–89، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269405/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button