مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

476
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

664
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت اجرای برنامة درسی جدید آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعة موردی: استان چهارمحال و بختیاری

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی کیفیت اجرای برنامة درسی جدید رشتة آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان, از راه مطالعه و بررسی رویکردها, مؤلفه ها و عناصر حاکم بر برنامه است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن توصیفی-تحلیلی (ترکیبی) است. نمونة آماری بخش پرسشنامه ای شامل 41 نفر کادر آموزشی و 263 نفر دانشجو, مصاحبة20 نفر کادر و 85 نفر دانشجو و 35 گزارش پروژة دانشجویان رشتة آموزش ابتداییسال 1395 و و اسناد بالادستی مرتبط بوده است. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامة محقق ساخته, فرم مصاحبه و چک لیست بوده است. روایی ابزار را پنج استاد دانشگاه تأیید کرده اند و ضریب آلفای کرونباخ سؤال های پرسشنامه 97/0 محاسبه شده است. براساس نتایج پژوهش, رویکرد حاکم بر اجرای برنامه, بیشتر وفادارانه بوده است. میزان توجه به رویکردهای حاکم بر تدوین و بازنگری برنامه و میزان تأثیر برنامه در ایجاد شایستگی های لازم در حد کمتر از متوسط بوده است. گرچه هدف های برنامه به خوبی تدوین شده, اما در اجرا مشکلات متعددی وجو داشته است. محتوای آموزشی مطلوبیت آنچنانی نداشته است. بیشترین چالش ها و مشکلات اجرای برنامه, به نداشتن دانش و مهارت های لازم آموزشگران برمی گردد و اینکه دانشگاه از نظر امکانات, تجهیزات و فضا در وضعیت مطلوبی قرار نداشته است. فرایندهای یاددهی-یادگیری و روش های مدیریت و نظارت بر اجرای برنامه نیز چندان مناسب نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیکخواه، محمد، و لیاقتدار، محمدجواد. (1396). بررسی کیفیت اجرای برنامة درسی جدید آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعة موردی: استان چهارمحال و بختیاری. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 1(3 (پیاپی 4) )، 105-134. SID. https://sid.ir/paper/269479/fa

    Vancouver: کپی

    نیکخواه محمد، لیاقتدار محمدجواد. بررسی کیفیت اجرای برنامة درسی جدید آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعة موردی: استان چهارمحال و بختیاری. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1396؛1(3 (پیاپی 4) ):105-134. Available from: https://sid.ir/paper/269479/fa

    IEEE: کپی

    محمد نیکخواه، و محمدجواد لیاقتدار، “بررسی کیفیت اجرای برنامة درسی جدید آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان؛ مطالعة موردی: استان چهارمحال و بختیاری،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 1، no. 3 (پیاپی 4) ، pp. 105–134، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269479/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا