مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه کابل از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 595 | صفحه پایان 608

چکیده

 هدف اصلی این مطالعه ارزیابی مؤلفه های سازمان یادگیری در دانشگاه کابل از دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از روش, پیمایشی است. روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی و 350 نفر از اعضای هیئت علمی و دانشجویان براساس فرمول کوکران انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه پیتر سینگ استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که میزان تحقق مؤلفه های سازمان یادگیری در دانشگاه کابل در حد متوسط است. هم چنین, با توجه به رتبه بندی شاخص ها, توجه به مؤلفه های "دید مشترک" و "یادگیری تیمی" بالاتر از "الگوی ذهنی", "تفکر نظام مند" و "تسلط شخصی" است. یافته های تحقیق نیاز برنامه ریزان و مدیران دانشگاه کابل را به توجه بیشتر به ویژگی های سازمان های یادگیری نشان می دهد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، کاظم، امینی، محمد، و بابایی فرد، اسداله. (1399). ارزیابی مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه کابل از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، 3(1 )، 595-608. SID. https://sid.ir/paper/270382/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی کاظم، امینی محمد، بابایی فرد اسداله. ارزیابی مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه کابل از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان. فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی[Internet]. 1399؛3(1 ):595-608. Available from: https://sid.ir/paper/270382/fa

    IEEE: کپی

    کاظم کاظمی، محمد امینی، و اسداله بابایی فرد، “ارزیابی مولفه های سازمان یادگیرنده در دانشگاه کابل از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان،” فصلنامه ایرانی آموزش و پرورش تطبیقی، vol. 3، no. 1 ، pp. 595–608، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/270382/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button