مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

912
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان و مصادیق موفقیت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی اعزام شده به خارج

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه: هدف این پژوهش ارزیابی میزان و مصادیق موفقیت تحصیلی و عوامل موثر بر آن در دانشجویان بورسیه ایرانی اعزام به خارج از کشور در رشته های علوم پزشکی بود.روش کـار: در این مطالعه مقطعی با بهره گیری از پرسشنامه خودایفا نظرات دانش آموختگان اعزامی طی سال های 1376 تا 1382 و اساتید راهنمای ایشان در خارج از کشور مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین اطلاعات پایه این دانشجویان از دفتر اداره بورس وزارت اخذ شد.یافته ها: دانشجویان در کل خود را تقریبا موفق دانسته ولی معتقد بودند که تجربه فعلی می توانست میزان موفقیت ایشان در تحصیل را افزایش دهد. حدود 10% دانشجویان از دیدگاه اساتید راهنما در مقایسه با سایرین در سطح پایین تر از متوسط بودند. مهم ترین مصادیق بیان شده برای موفقیت آشنایی با تکنیک ها, مباحث و دستاوردهای علمی روز در رشته تحصیلی و آشنایی با موضوعات علمی مرتبط با رشته تخصصی و شرکت در دوره های آموزشی بیان شدند. همچنین پشتکار و همت فردی و شرایط و امکانات دپارتمان و دانشگاه محل تحصیل اصلی ترین عوامل موثر در موفقیت تحصیلی عنوان شدند. اساتید راهنما, دانشجویان ایرانی خود را در حیطه های رعایت اصول اخلاقی, درک و انتقال فکری و قابل اعتماد بودن, موفق ولی در مهارت های نوشتاری و ارتباط کلامی به زبان انگلیسی و توانایی رهبری ضعیف تر می دانستند.نتیجه گیری: اگرچه در مجموع دانشجویان و اساتید راهنما نظر مثبتی در مورد موفقیت تحصیلی داشتند ولی به نظر می رسد توجه خاص به بعضی حیطه ها همچون مهارت های زبان انگلیسی و مدیریت تحقیق می تواند این موفقیت را افزایش دهد. همچنین ضرورت طراحی شاخص های عینی تری برای سنجش موفقیت تحصیلی دانشجویان بارز بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حق دوست، علی اکبر، صادقی راد، بهنام، شمس الدینی، اعظم، نفیسی، یاسمن، دهقانی، محمودرضا، و آیت الهی موسوی، سیدامین. (1389). میزان و مصادیق موفقیت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی اعزام شده به خارج. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 13(1)، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/29478/fa

    Vancouver: کپی

    حق دوست علی اکبر، صادقی راد بهنام، شمس الدینی اعظم، نفیسی یاسمن، دهقانی محمودرضا، آیت الهی موسوی سیدامین. میزان و مصادیق موفقیت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی اعزام شده به خارج. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1389؛13(1):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/29478/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر حق دوست، بهنام صادقی راد، اعظم شمس الدینی، یاسمن نفیسی، محمودرضا دهقانی، و سیدامین آیت الهی موسوی، “میزان و مصادیق موفقیت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی اعزام شده به خارج،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 13، no. 1، pp. 1–10، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button