مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوه آموزش دکترای تخصصی (PhD) در رشته های علوم پزشکی ایران و کارکرد آموزش مبتنی بر پژوهش

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 15

چکیده

 مقدمه: هدف اصلی ما از این تحقیق بررسی وضعیت آموزش دانشجویان در مقطع دکترای تخصصی در کشور, مقایسه آن با مدل های آموزشی در کشورهای پیشرفته و همچنین شناسایی جایگاه آموزش مبتنی بر پژوهش (research based)  بود.روش کار: در یک مطالعه کیفی, نقطه نظرات کارشناسی افرادی که در خارج از کشور تحصیل و در تربیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی در داخل کشور نقش فعال داشتند به صورت نظام مند جمع آوری و تحلیل شد. ابتدا چارچوب مفهومی موضوع بر اساس نتایج جلسات بارش افکار و بحث های عمیق روی موضوع ترسیم و سپس در قالب مصاحبه های نیمه ساختار یافته, مزایا و معایب سیستم جاری بررسی و راهکارهای اصلاحی دسته بندی و تحلیل شدند.یافته ها: گزینش متمرکز دانشجو, توجه ناکافی به فرامهارت های جنبی مانند زبان انگلیسی, ارتباط ضعیف با صنعت و مشکلات موجود در هدایت دانشجویان توسط اساتید راهنما بزرگ ترین چالش های تربیت دانشجویان در نظام موجود دانسته و بیان شد که احتمالا آموزش مبتنی بر پژوهش می تواند به برخی از نیازهای جدید در توسعه علمی کشور پاسخ داده, امکان استفاده بیشتر از ظرفیت های کشور را فراهم نموده و دانش آموختگانی متبحر برای فعالیت حرفه ای در بخش های غیردانشگاهی تربیت نماید.نتیجه گیری: بر این اساس به نظر می رسد ضمن حفظ مزایای سیستم آموزشی موجود, زمان آن فرا رسیده تا مشابه سایر کشورها مدل های مختلف تربیت دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی استفاده شده و با بازنگری در کوریکولوم های آموزشی سعی گردد هدفمند و با درایت اشکالات احتمالی را رفع و به تربیت افرادی همت گماشت که نیازهای توسعه کشور را در راستای چشم انداز بیست ساله فراهم می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حق دوست، علی اکبر، صادقی راد، بهنام، فصیحی هرندی، مجید، و روح الامینی، آزاده. (1387). شیوه آموزش دکترای تخصصی (PhD) در رشته های علوم پزشکی ایران و کارکرد آموزش مبتنی بر پژوهش. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 11(4)، 8-15. SID. https://sid.ir/paper/29515/fa

    Vancouver: کپی

    حق دوست علی اکبر، صادقی راد بهنام، فصیحی هرندی مجید، روح الامینی آزاده. شیوه آموزش دکترای تخصصی (PhD) در رشته های علوم پزشکی ایران و کارکرد آموزش مبتنی بر پژوهش. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1387؛11(4):8-15. Available from: https://sid.ir/paper/29515/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر حق دوست، بهنام صادقی راد، مجید فصیحی هرندی، و آزاده روح الامینی، “شیوه آموزش دکترای تخصصی (PhD) در رشته های علوم پزشکی ایران و کارکرد آموزش مبتنی بر پژوهش،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 11، no. 4، pp. 8–15، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29515/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button