مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تمایز دانشجویان دارای اهمال کاری تحصیلی و دانشجویان عادی بر اساس اعتیاد به اینترنت

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 10

چکیده

 مقدمه و هدف: رایانه و اینترنت ابزار ضروری زندگی مسبب تسهیل زندگی مردم امروز است که خطرات جدیدی را به وجود آورده است که یکی از این خطرات می تواند ایجاد اهمال کاری تحصیلی در دانشجویان باشد. هدف پژوهش حاضر تمایز دانشجویان دارای اهمال کاری تحصیلی و دانشجویان عادی بر اساس اعتیاد به اینترنت است. مواد و روش ها: روش پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسه ای است. جامعه آماری شامل دانشجویان خوابگاهی مشغول به تحصیل در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال تحصیلی 95-1394 بودند که بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 200 نفر از آن ها با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه های اهمال کاری سولمون و راثبلوم و اعتیاد به اینترنت یانگ استفاده گردید. داده ها با استفاده از آزمون های آماری تحلیل خوشه ای و تجزیه تابع تشخیص مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج: نتایج تحلیل خوشه ای نشان داد که نخستین خوشه تشخیص دانشجویانی با مقادیر بالای ارزش گذاری آمادگی برای امتحان, آماده کردن تکالیف, آمادگی برای مقاله ها و اعتیاد به اینترنت که خوشه دانشجویان با اهمال کاری تحصیلی و اعتیاد به اینترنت بالا نامیده شد, خوشه دوم شامل دانش آموزانی با مقادیر پایین تر ارزش گذاری آمادگی برای امتحان, آماده کردن تکالیف, آمادگی برای مقاله ها و اعتیاد به اینترنت که خوشه دانشجویان با اهمال کاری تحصیلی و اعتیاد به اینترنت پایین نامیده شد. نتایج تابع تشخیص نشان داد که 81 نفر (77.9 درصد) دانشجویان دارای اهمال کاری تحصیلی و 59 نفر (61.5 درصد) دانشجویان عادی به طور صحیح تشخیص داده شدند.نتیجه گیری: اهمال کاری تحصیلی و اعتیاد به اینترنت از عوامل مهمی هستند که باید در آموزش, تعلیم و تربیت دانشجویان در نظر گرفته شوند و با آموزش های مناسب مدیریت زمان و استفاده مفید از اینترنت را آموزش دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهبازیان، آرش، و بهادری خسروشاهی، جعفر. (1396). تمایز دانشجویان دارای اهمال کاری تحصیلی و دانشجویان عادی بر اساس اعتیاد به اینترنت. دانشور پزشکی، 25(131 )، 1-10. SID. https://sid.ir/paper/30741/fa

Vancouver: کپی

شهبازیان آرش، بهادری خسروشاهی جعفر. تمایز دانشجویان دارای اهمال کاری تحصیلی و دانشجویان عادی بر اساس اعتیاد به اینترنت. دانشور پزشکی[Internet]. 1396؛25(131 ):1-10. Available from: https://sid.ir/paper/30741/fa

IEEE: کپی

آرش شهبازیان، و جعفر بهادری خسروشاهی، “تمایز دانشجویان دارای اهمال کاری تحصیلی و دانشجویان عادی بر اساس اعتیاد به اینترنت،” دانشور پزشکی، vol. 25، no. 131 ، pp. 1–10، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30741/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button