مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,082
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مداخله آموزشی شناختی کامپیوتری، در بهبود و ارتقاء حافظه، توجه و کارکردهای اجرایی در فرزندان جانبازان در حال تحصیل در دانشگاه شاهد

صفحات

 صفحه شروع 31 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه و هدف: کارکردهای اجرایی, توجه و حافظه, نقش مهمی در یادگیری, پیشرفت و موفقیت تحصیلی و شغلی ایفا می کنند. مطالعات نشان داده است, تمرینات شناختی کامپیوتری در ارتقاء کارکردهای اجرایی, توجه و حافظه موثر هستند. هدف اصلی پژوهش حاضر, تعیین اثربخشی مداخله آموزشی شناختی کامپیوتری بر حافظه, ابعاد توجه و کارکردهای اجرایی در فرزندان جانبازان در حال تحصیل در دانشگاه شاهد بود. مواد و روش ها: طرح مطالعه حاضر از نوع طرح های نیمه آزمایشی, با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. 22 نفر از دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد به شیوه نمونه در دسترس انتخاب و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در پیش آزمون, آزمون های IVA, CORSI و AHA بر روی آزمودنی ها اجرا شد, سپس برنامه تمرین شناختی کامپیوتری (کاپیتان لاگ) برای گروه آزمایش اجرا شد. بعد از مداخله و در پس آزمون IVA, CORSI و AHA مجددا انجام شدند. نتایج: یافته های حاصل از مطالعه نشان دهنده تفاوت معنی دار در میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون در گروه آزمایش بود. نتایج تحلیل مانکوا نشان داد کاپیتان لاگ می تواند در بهبود حافظه و ابعاد کارکردهای اجرایی و توجه موثر باشد (p<0.01), هرچند تحلیل مانکوا نشان داد این تمرین نمی تواند برای توجه تجزیه شده دیداری و شنیداری و کنترل اجرایی موثر باشد (P>0.05). نتیجه گیری: یافته های حاصل از پژوهش حاضر نشان داد تمرینات شناختی کامپیوتری می توانند موجب بهبود و ارتقاء حافظه, کارکردهای اجرایی و ابعاد توجه گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قائدی، غلامحسین، خلیلی، محسن، افشین مجد، سیامک، رحمتی، بتول، و کرمی، منیژه. (1396). اثربخشی مداخله آموزشی شناختی کامپیوتری, در بهبود و ارتقاء حافظه, توجه و کارکردهای اجرایی در فرزندان جانبازان در حال تحصیل در دانشگاه شاهد. دانشور پزشکی، 25(131 )، 31-44. SID. https://sid.ir/paper/30745/fa

    Vancouver: کپی

    قائدی غلامحسین، خلیلی محسن، افشین مجد سیامک، رحمتی بتول، کرمی منیژه. اثربخشی مداخله آموزشی شناختی کامپیوتری, در بهبود و ارتقاء حافظه, توجه و کارکردهای اجرایی در فرزندان جانبازان در حال تحصیل در دانشگاه شاهد. دانشور پزشکی[Internet]. 1396؛25(131 ):31-44. Available from: https://sid.ir/paper/30745/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین قائدی، محسن خلیلی، سیامک افشین مجد، بتول رحمتی، و منیژه کرمی، “اثربخشی مداخله آموزشی شناختی کامپیوتری, در بهبود و ارتقاء حافظه, توجه و کارکردهای اجرایی در فرزندان جانبازان در حال تحصیل در دانشگاه شاهد،” دانشور پزشکی، vol. 25، no. 131 ، pp. 31–44، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30745/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button