مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش به روش بحث گروهی بر میزان مصرف سیگار دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر رفسنجان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 6

چکیده

 این پژوهش, مطالعه ای نیمه تجربی است که به منظور "اندازه گیری تاثیر آموزش به روش بحث گروهی بر میزان مصرف سیگار دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر رفسنجان" صورت گرفته است.در این پژوهش 70 نفر دانش آموز پایه اول تا سوم متوسطه به صورت تصادفی و هدفدار در طی دو ماه در یکی از دو گروه آزمون و شاهد قرا رگرفتند دو گروه به لحاظ متغیرهای مورد نظر یکسان بود و آزمون آماری اختلاف معناداری را در مورد آن ها نشان نداد قبل از مداخله, پرسشنامه سنجش میزان آگاهی, نگرش و عملکرد و میزان مصرف سیگار در اختیار دو گروه قرار گرفت و همزمان نمونه خون برای تعیین میزان هموگلوبین, هماتوکریت و تعداد گلبول قرمز خون از دو گروه تهیه شد. سپس مداخله به مدت دو ماه بر روی گروه آزمون به انجام رسید و پس از آن مجددا پرسشنامه در اختیار دو گروه قرار داده شد و از دو گروه, نمونه خون به منظور تعیین فاکتورهای مذکور گرفته شد. سپس اطلاعات قبل و بعد در دو گروه جمع آوری و مورد مقایسه قرار گرفت.آزمون های آماری با P<0.05 اختلاف معناداری را بین میزان مصرف سیگار, میزان آگاهی, نگرش و عملکرد و میزان فاکتورهای خونی ذکر شده قبل و بعد از آموزش به روش بحث گروهی, در گروه آزمون به تنهایی و بعد از مداخله در گروه های آزمون و شاهد نشان داد.نتایج این مطالعه نشان داد که برنامه آموزش به روش بحث گروهی بر میزان آگاهی, نگرش و عملکرد دانش آموزان نسبت به سیگار و میزان مصرف سیگار و میزان فاکتورهای خونی مذکور تاثیر داشته است. بدین ترتیب, فرضیه های پژوهش مورد تائید قرا رگرفت. با توجه به نتایج فوق پیشنهاد می شود با هدف کاستن از میزان مصرف سیگار, از برنامه آموزش به روش بحث گروهی که در این پژوهش طراحی شده استفاده گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

اسدپور، محمد، غفرانی پور، فضل اله، و حاجی زاده، سهراب. (1380). بررسی تاثیر آموزش به روش بحث گروهی بر میزان مصرف سیگار دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر رفسنجان. دانشور پزشکی، 8(35)، 1-6. SID. https://sid.ir/paper/31094/fa

Vancouver: کپی

اسدپور محمد، غفرانی پور فضل اله، حاجی زاده سهراب. بررسی تاثیر آموزش به روش بحث گروهی بر میزان مصرف سیگار دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر رفسنجان. دانشور پزشکی[Internet]. 1380؛8(35):1-6. Available from: https://sid.ir/paper/31094/fa

IEEE: کپی

محمد اسدپور، فضل اله غفرانی پور، و سهراب حاجی زاده، “بررسی تاثیر آموزش به روش بحث گروهی بر میزان مصرف سیگار دانش آموزان پسر دبیرستان های شهر رفسنجان،” دانشور پزشکی، vol. 8، no. 35، pp. 1–6، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/31094/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button