مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

970
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

293
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بخشی بحث گروهی بر خود پنداشت نوجوانان پسر دبیرستان های گناباد

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 21

چکیده

 زمینه: از آنجا که خود پنداشت در سنین میانه نوجوانی معنای ویژه ای می یابد و دچار بیشترین دگرگونی و حتی ضعف می شود, نوجوان نیازمند شکل گیری و جهت یابی در این خصوص است.هدف: این مطالعه به منظور تعییین تاثیر آموزش به روش بحث گروهی بر خود پنداشت نوجوانان انجام شد.موارد و روش ها: در این پژوهش 34 نفر در گروه آزمون و 32 نفر در گروه گواه از دو دبیرستان به روش خوشه ای ساده دو مرحله ای انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات از طریق سیاهه خود پنداری را جرز و پرسش نامه مشخصات فردی بود. آموزش به شیوه بحث گروهی در زمینه مهارت مشکل گشایی برای گروه آزمون انجام پذیرفت. بلافاصله و پس از گذشت یک ماه از آخرین جلسه, نمرات خود پنداره در هر دو گروه تعیین شد.یافته ها: حاصل کار اختلاف معنی داری بین گروه آزمون و گواه و نیز درون گروه آزمون بعد از مداخله نشان داد (P<0.0001). در برآوردهای اول و دوم, نمره خود پنداشت گروه آزمون به ترتیب به 5.88 و 5.46 ولی در گروه گواه به 10.46 و 9.20 رسید, به این معنی که اجرای شیوه بر روی نمونه ها تاثیر مثبت داشت و باعث افزایش خودپنداشت نوجوانان گروه آزمون شد.نتیجه گیری: کارایی آموزش به روش بحث گروهی بر اساس مهارت مشکل گشایی بر ارتقای خودپنداشت نوجوانان و پایداری اثر آن نیز به اثبات رسید. استمرار بیشتر, نیازمند پیگیری و یادآوری است تا برای نوجوانان الگوی عملی گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مشکی، مهدی، غفرانی پور، فضل اله، و الهیاری، عباسعلی. (1380). اثر بخشی بحث گروهی بر خود پنداشت نوجوانان پسر دبیرستان های گناباد . مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 5(3 (پیاپی 19))، 16-21. SID. https://sid.ir/paper/427465/fa

Vancouver: کپی

مشکی مهدی، غفرانی پور فضل اله، الهیاری عباسعلی. اثر بخشی بحث گروهی بر خود پنداشت نوجوانان پسر دبیرستان های گناباد . مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین[Internet]. 1380؛5(3 (پیاپی 19)):16-21. Available from: https://sid.ir/paper/427465/fa

IEEE: کپی

مهدی مشکی، فضل اله غفرانی پور، و عباسعلی الهیاری، “اثر بخشی بحث گروهی بر خود پنداشت نوجوانان پسر دبیرستان های گناباد ،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19)، pp. 16–21، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/427465/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button