مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش مربیان مهدهای کودک عادی درباره تلفیق آموزشی کودکان کم شنوای آموزش دیده

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 46

چکیده

 فراهم کردن فرصت های آموزشی برای معلولین در دوران کودکی از وظایف اساسی دولت ها است. بر این اساس, با توجه به اصول کلی تعلیم و تربیت و اشاعه فرهنگ حمایت از معلولین و پذیرش آنان در اجتماع, تحقیقات مختلفی صورت گرفته است که می توان از آن جمله به تحقیقی تحت عنوان "آموزش کودکان کم شنوا و شنوا در کنار هم: رو به رو شدن با چالش های تلفیق آموزشی" توسط آنتیا در ایالات متحده امریکا در سال 2001 و تحقیق دیگری با عنوان "مقایسه نگرش معلمین کودکان معلول و سالم" توسط لمپروپولو و پادلیادو در یونان در سال 1977 اشاره کرد. ولی در خصوص تلفیق آموزشی در مقطع پیش دبستان که اهمیت بسیار زیادی دارد, تحقیقات مدونی بخصوص در ایران صورت نگرفته است. هدف این پژوهش, بررسی نگرش مربیان مهدهای کودک عادی شهر تهران درباره تلفیق کودکان کم شنوای آموزش دیده (تربیت شنوایی و گفتار درمانی شده) و تاثیر سن, سابقه کار, تاهل و میزان تحصیلات آنان بر این نگرش بوده است. لذا پرسشنامه ای شامل 19 سوال تهیه شد و با توجه به تعداد مهدها و مربیان آن ها در شهر تهران و اطلاعات موجود, 215 مربی انتخاب گردیدند. پس از تکمیل و آنالیز اطلاعات به دست آمده از 214 پرسشنامه تکمیل شده, نتایج موید این نکته است که 62.6 درصد مربیان موافق و 20.6 درصد کاملا موافق تلفیق آموزشی هستند و هر چه سن و سابقه کار مربیان افزایش می یابد, میزان موافقت با تلفیق آموزشی کم می شود. وضعیت تاهل و میزان تحصیلات تاثیری بر نگرش مثبت یا منفی آنان ندارد و بنابراین با توجه به این که حدود 83 درصد مربیان نسبت به تلفیق کودکان کم شنوا در مهدهای عادی نگرش مثبت دارند, باید با آموزش و تهیه امکانات برای مهدهای کودک عادی, زمینه پذیرش کم شنوایان آموزش دیده فراهم گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

لطفی، یونس، حاج علی اکبر، اکرم، و کاظم نژاد، انوشیروان. (1383). بررسی نگرش مربیان مهدهای کودک عادی درباره تلفیق آموزشی کودکان کم شنوای آموزش دیده. دانشور پزشکی، 11(52)، 39-46. SID. https://sid.ir/paper/31258/fa

Vancouver: کپی

لطفی یونس، حاج علی اکبر اکرم، کاظم نژاد انوشیروان. بررسی نگرش مربیان مهدهای کودک عادی درباره تلفیق آموزشی کودکان کم شنوای آموزش دیده. دانشور پزشکی[Internet]. 1383؛11(52):39-46. Available from: https://sid.ir/paper/31258/fa

IEEE: کپی

یونس لطفی، اکرم حاج علی اکبر، و انوشیروان کاظم نژاد، “بررسی نگرش مربیان مهدهای کودک عادی درباره تلفیق آموزشی کودکان کم شنوای آموزش دیده،” دانشور پزشکی، vol. 11، no. 52، pp. 39–46، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/31258/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button