مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدریس تطبیقی

صفحات

 صفحه شروع 403 | صفحه پایان 422

چکیده

 این مقاله با یک نگرش تطبیقی بین چند زبان زنده دنیا, روش تدریس را معرفی می کند که دانشجویان را به فراگیری صرف و نحو و علوم بلاغی علاقمند می سازد. در زبان عربی پیچیدگی ها و استثنائات زیادی وجود دارد, در مورد اعلال, افعال غیر متصرف, افعال ناقص, افعال قلوب, اسماء غیر منصرف وغیره. این پیچیدگی ها و استثنائات دانشجویان را در فراگیری آن دلسرد می کند.همچنین مشکلاتی نظیر اینها در سایر زبانها نیز موجود است. برای مثال در زبان فارسی: بی قاعدگی در صرف افعال از گذشته به حال, تفاوت تلفظ یک حرف واحد در کلمات و غیره. در انگلیسی: بی قاعدگی در برخی اسامی جمع, مشکل تلفظ برخی از کلمات, مشکل افعال بی قاعده و غیره. در آلمانی: تقسیم اسامی به مذکر و مؤنث و خنثی و غیره. و بالاخره در ترکی: شیوه های کاربرد اسامی, افعال, اعداد و ضمایر و غیره. همچنین این مشکلات که در زبان های فوق الذکر وجود دارد آنها را برای فراگیری دشوار می کند.بنابراین: اگر یک مدرس زبان های فوق را بداند یا حداقل با آنها آشنا باشد, قادر است مشکلات آنها را با مسایل زبان عربی مقایسه کرده و دانشجویان ادبیات عربی را برای فراگیری آن ترغیب نماید. زبانی که زبان قرآن و پیامبر و معصومین (علیهم السلام) می باشد. در حقیقت زبان عربی وسیله مهمی برای ارتباط بین میلیون ها مسلمان در سرتاسر دنیا است. 

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحمان دوست، مجتبی. (1379). تدریس تطبیقی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران)، 43(155)، 403-422. SID. https://sid.ir/paper/33279/fa

    Vancouver: کپی

    رحمان دوست مجتبی. تدریس تطبیقی. دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران)[Internet]. 1379؛43(155):403-422. Available from: https://sid.ir/paper/33279/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی رحمان دوست، “تدریس تطبیقی،” دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران)، vol. 43، no. 155، pp. 403–422، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/33279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button