مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سرشت و ایمنی هیجانی در رفتارهای آسیب زای تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهر بوشهر 1395

صفحات

 صفحه شروع 253 | صفحه پایان 266

چکیده

 زمینه: رفتارهای آسیب زای تحصیلی تحت تاثیر عوامل چندگانه ای از جمله سرشت و ایمنی هیجانی قرار دارد. این مطالعه با هدف کلی نقش سرشت و ایمنی هیجانی در رفتارهای آسیب زای تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهر بوشهر اجرا شده است. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع همبستگی است. نمونه مورد مطالعه به روش تصادفی طبقه ای چند مرحله ای و به اندازه 503 نفر از جامعه آماری دانش آموزان متوسطه اول, انتخاب گردیده است. در این تحقیق برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های سرشت (Temperament Inventory), ایمنی هیجانی در نظام خانواده (Security in the family system inventory) و رفتارهای آسیب زای تحصیلی (Academic destructive behaviors scale) استفاده شده است. تحلیل داده های این پژوهش, با استفاده از روش الگویابی معادلات ساختاری و از طریق نرم افزارهای SPSS ویرایش 21 و Amos ویرایش 22 انجام شده است. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد, متغیر سرشت به طور مستقیم بر رفتارهای آسیب زای تحصیلی (36/0-=β , 001/0>P) و بر ایمنی هیجانی (52/0=β , 0. 001>P) دارای اثر معنی داری بوده است. همچنین متغیر ایمنی هیجانی به طور مستقیم بر رفتارهای آسیب زای تحصیلی (0. 59-=β , 0. 001>P)اثر معنی داری داشته است. علاوه بر این سرشت به طور غیرمستقیم بر رفتارهای آسیب زای تحصیلی (0. 31-=β , 0. 001>P) نیز دارای تاثیر معنی داری بوده است. نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش حاضر, پیشنهاد می شود که در برنامه ریزی های آموزشی, پرورشی و سلامت روان به نقش سرشت و ایمنی هیجانی در رفتارهای آسیب زای تحصیلی توجه ویژه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشکولی، فرامرز، خرمایی، فرهاد، یوسفی، فریده، و فولادچنگ، محبوبه. (1397). نقش سرشت و ایمنی هیجانی در رفتارهای آسیب زای تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهر بوشهر 1395. طب جنوب، 21(3 )، 253-266. SID. https://sid.ir/paper/33467/fa

    Vancouver: کپی

    کشکولی فرامرز، خرمایی فرهاد، یوسفی فریده، فولادچنگ محبوبه. نقش سرشت و ایمنی هیجانی در رفتارهای آسیب زای تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهر بوشهر 1395. طب جنوب[Internet]. 1397؛21(3 ):253-266. Available from: https://sid.ir/paper/33467/fa

    IEEE: کپی

    فرامرز کشکولی، فرهاد خرمایی، فریده یوسفی، و محبوبه فولادچنگ، “نقش سرشت و ایمنی هیجانی در رفتارهای آسیب زای تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول شهر بوشهر 1395،” طب جنوب، vol. 21، no. 3 ، pp. 253–266، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/33467/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button