Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,635
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,648
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هشت گام توسعه آموزش مجازی در طرح تحول و نوآوری آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی، مروری بر یک تجربه

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 112

چکیده

 زمینه و هدف: به دنبال آمایش آموزش عالی در نظام سلامت و طرح تحول و نوآوری آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی ایران در سال 1394, دوازده بسته آموزشی به عنوان مبنای تحول و توسعه آموزشی قرار گرفت. یکی از مهمترین بسته های طرح تحول, بسته آموزش مجازی بود. این مقاله به بیان تجربه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارائه الگوی هشت مرحله ای توسعه آموزش مجازی در کلان منطقه 5 می پردازد.روش بررسی: رویکرد پژوهش کیفی, به روش مطالعه موردی مبتنی بر بارش افکار نمایندگان توسعه آموزش مجازی و تحلیل اسناد, گزارشات و برنامه های مرتبط با توسعه آموزش مجازی در سال های 1394 تا 1396 در کلان منطقه 5 آمایشی بود. پس از تحلیل اسناد بالادستی و تحلیل SWOT, راهبردهای توسعه آموزش مجازی شامل هشت گام تنظیم شد.یافته ها: برای توسعه آموزش مجازی 8 گام تعلیم نیروی انسانی, تنظیم قوانین, تشویق و انگیزش, تولید محتوای الکترونیکی, تامین زیرساخت, تولید و نشر دانش, توسعه مجازی سازی و تازگی و نوآوری به عنوان راهبردهای اصلی تعیین شدند و در دو سال اخیر بیش از 36 اقدام عملیاتی در حوزه آموزش های مجازی انجام یا در حال انجام است.نتیجه گیری: آمایش آموزش عالی نظام سلامت تا حدی, زمینه هم افزایی منابع و امکانات را در سطح کلان منطقه فراهم آورده است اما ارتباطات کلان منطقه ها با حوزه ستادی و ایفای نقش دانشگاه ها در توسعه آموزش مجازی نیازمند تقویت نقش حمایتگری و پشتیبانی حوزه ستادی در تامین زیرساخت ها و منابع مالی و استقلال بیشتر به دانشگاه ها در برنامه ریزی و اجرای توسعه آموزش مجازی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کریمیان، زهرا، و فرخی، مجیدرضا. (1397). هشت گام توسعه آموزش مجازی در طرح تحول و نوآوری آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی, مروری بر یک تجربه. طب و تزکیه، 27(2 )، 101-112. SID. https://sid.ir/paper/34435/fa

Vancouver: کپی

کریمیان زهرا، فرخی مجیدرضا. هشت گام توسعه آموزش مجازی در طرح تحول و نوآوری آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی, مروری بر یک تجربه. طب و تزکیه[Internet]. 1397؛27(2 ):101-112. Available from: https://sid.ir/paper/34435/fa

IEEE: کپی

زهرا کریمیان، و مجیدرضا فرخی، “هشت گام توسعه آموزش مجازی در طرح تحول و نوآوری آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی, مروری بر یک تجربه،” طب و تزکیه، vol. 27، no. 2 ، pp. 101–112، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34435/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا