Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,039
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

672
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان رضایتمندی از برگزاری آزمون های الکترونیکی و سنتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 55

چکیده

 زمینه و هدف: هدف کلی تحقیق حاضر مقایسه میزان رضایتمندی دانشجویان از برگزاری آزمون های الکترونیکی و سنتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.روش بررسی: این پژوهش از حیث هدف, کاربردی از نظر ماهیت روش, توصیفی و از نظر نوع, پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمامی دانشجویان فعال دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تعداد 380 نفر به عنوان نمونه آماری و با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده است. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه جمع آوری گردید که روایی پرسشنامه به صورت محتوایی و با استفاده از تحلیل عاملی مورد ارزیابی و تایید قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه ها از آزمون علامت زوج نمونه ای و آزمون کای اسکوئر استفاده شد.یافته ها: تحقیق نشان داد که بین رضایتمندی دانشجویان از برگزاری آزمون های الکترونیکی و سنتی در پایان هر نیمسال تفاوت وجود دارد: نتایج و همچنین بین رضایتمندی دانشجویان از اضطراب امتحان, آگاهی از نتیجه آزمون, سهولت کاربری ادراک شده در آزمون های الکترونیکی و سنتی در پایان هر نیمسال تفاوت وجود دارد ولی بین رضایتمندی دانشجویان از شرایط محیطی آزمون های الکترونیکی و سنتی در پایان هر نیمسال تفاوت وجود نداشت.نتیجه گیری: با توجه به نقش اثرگذارآزمون های الکترونیکی بر دانشجویان پیشنهاد میشود سایر مولفه های اثرگذار به آزمون های الکترونیکی بررسی شود و تمامی آثار مستقیم و غیرمستقیم آزمون های الکترونیکی بر دانشجویان مورد مداقه بررسی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رنج دوست، شهرام. (1397). مقایسه میزان رضایتمندی از برگزاری آزمون های الکترونیکی و سنتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. طب و تزکیه، 27(1 )، 38-55. SID. https://sid.ir/paper/34467/fa

    Vancouver: کپی

    رنج دوست شهرام. مقایسه میزان رضایتمندی از برگزاری آزمون های الکترونیکی و سنتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز. طب و تزکیه[Internet]. 1397؛27(1 ):38-55. Available from: https://sid.ir/paper/34467/fa

    IEEE: کپی

    شهرام رنج دوست، “مقایسه میزان رضایتمندی از برگزاری آزمون های الکترونیکی و سنتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” طب و تزکیه، vol. 27، no. 1 ، pp. 38–55، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34467/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا