Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,251
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

826
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه برنامه های درسی دانشگاهی در تقویت هویت ملی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 71

چکیده

 مساله هویت ملی امروزه یکی از مسایل اساسی پیش روی جوامع به ویژه جوامع در حال توسعه به شمار می رود که نیازمند توجه بیشترمسولین و دست اندرکاران است و این مهم یکی از وظایف و کارکردهای تعلیم و تربیت به طور اعم و دانشگاه به طور اخص می باشد. از آنجایی که توجه به هویت ملی در برنامه های درسی آموزش عالی چندان مشهود به نظر نمی رسد این تحقیق بر آن بود تا تاثیر برنامه های درسی بر هویت ملی دانشجویان مورد بررسی قرار دهد. روش این تحقیق از نوع توصیفی ـ پیمایشی می باشد و برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش, دانشجویان دانشگاه مازندران می باشد. نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد که برنامه درسی پنهان دانشگاه نتوانسته هویت ملی دانشجویان را تقویت نماید. هم چنین نتایج تحقیق نشان می دهد که بین دانشکده های مختلف و جنسیت افراد اختلاف معناداری وجود ندارد؛ به عبارت دیگر جنسیت و رشته در تقویت یا تضعیف هویت ملی تاثیر معناداری ندارد و تاثیر اصلی در تقویت و تضعیف هویت ملی را جو دانشگاه برعهده دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، احمد، منصوری بککی، سیروس، و عابدینی بلترک، میمنت. (1390). جایگاه برنامه های درسی دانشگاهی در تقویت هویت ملی دانشجویان. مطالعات ملی، 12(1 (45))، 53-71. SID. https://sid.ir/paper/356150/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی احمد، منصوری بککی سیروس، عابدینی بلترک میمنت. جایگاه برنامه های درسی دانشگاهی در تقویت هویت ملی دانشجویان. مطالعات ملی[Internet]. 1390؛12(1 (45)):53-71. Available from: https://sid.ir/paper/356150/fa

    IEEE: کپی

    احمد رضایی، سیروس منصوری بککی، و میمنت عابدینی بلترک، “جایگاه برنامه های درسی دانشگاهی در تقویت هویت ملی دانشجویان،” مطالعات ملی، vol. 12، no. 1 (45)، pp. 53–71، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356150/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا