مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,181
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر بهبود دهنده آموزش در ماز بر حافظه فضایی موش های صحرایی آلزایمری

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 216

چکیده

 سابقه و هدف: آلزایمر نوعی بیماری مغزی است که در آن نورون ها تخریب شده و فرد دچار نقصان حافظه می شود. تحقیقات زیادی اثر فعالیت های ذهنی و بدنی بر پیشگیری, بهبود و یا درمان آلزایمر را اثبات نموده است. هدف از انجام این مطالعه بررسی اثر آموزش در ماز آبی موریس بر بهبود یادگیری موش های صحرایی آلزایمری است.مواد و روش ها: در این مطالعه از 20 سر موش صحرایی نر بالغ استفاده شد که در 2 گروه آلزایمری و شاهد قرار گرفتند. در مرحله اول یادگیری حیوانات طی 5 روز و در هر روز 4 بار در ماز آبی موریس مورد آزمایش قرار گرفت. مدت زمان سپری شده و مسافت طی شده برای یافتن سکوی پنهان به عنوان ملاک یادگیری در نظر گرفته شدند. از آزمایش پروب برای ارزیابی به خاطر آوری حافظه حیوانات, استفاده شد. بعد از 20 روز مجددا مراحل ذکر شده برای حیوانات تکرار گردید و نتایج هر دو مرحله بین دو گروه مقایسه گردید.نتایج: نتایج حاصل از مرحله اول یادگیری نشان می دهد که گروه شاهد نسبت به گروه آلزایمری در مدت زمان کمتری سکو را پیدا کرده است؛ از سوی دیگر در دومین مرحله از آزمایشات اختلاف معنی داری بین دو گروه مورد آزمایش مشاهده نگردید. همچنین از نظر به خاطر آوری حافظه تفاوت قابل توجهی بین دو گروه مشاهده نشد.نتیجه گیری: آموزش در ماز آبی موریس سبب بهبود روند یادگیری فضایی در موش های صحرایی آلزایمری می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سهیلی کاشانی، مسعود، سلامی، محمود، رضایی طاویرانی، مصطفی، و طلایی زواره، سیدعلیرضا. (1389). اثر بهبود دهنده آموزش در ماز بر حافظه فضایی موش های صحرایی آلزایمری. فیض، 14(3 (پی در پی 55))، 209-216. SID. https://sid.ir/paper/356263/fa

    Vancouver: کپی

    سهیلی کاشانی مسعود، سلامی محمود، رضایی طاویرانی مصطفی، طلایی زواره سیدعلیرضا. اثر بهبود دهنده آموزش در ماز بر حافظه فضایی موش های صحرایی آلزایمری. فیض[Internet]. 1389؛14(3 (پی در پی 55)):209-216. Available from: https://sid.ir/paper/356263/fa

    IEEE: کپی

    مسعود سهیلی کاشانی، محمود سلامی، مصطفی رضایی طاویرانی، و سیدعلیرضا طلایی زواره، “اثر بهبود دهنده آموزش در ماز بر حافظه فضایی موش های صحرایی آلزایمری،” فیض، vol. 14، no. 3 (پی در پی 55)، pp. 209–216، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356263/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button