مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,864
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان با ناتوانی یادگیری بر اساس سبک فرزندپروری والدین

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: سبک فرزندپروری والدین بر رفتار دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری تاثیر می گذارد. به همین دلیل هدف از پژوهش حاضر پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری بر اساس سبک فرزندپروری والدین آن ها بود.روش بررسی: جامعه آماری پژوهش شامل همه والدین دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری بود که فرزندان شان در سال تحصیلی 1391-1392 در مراکز ویژه ناتوانی های یادگیری شهر شیراز به تحصیل اشتغال داشتند. نمونه پژوهش شامل 150 نفر از والدین دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری شهر شیراز بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده ها از دو پرسشنامه مشکلات رفتاری کانرز, فرم کوتاه ویژه والدین و پرسشنامه سبک های فرزندپروری رابینسون, ماندلکو, السن و هارت استفاده شد. برای تحلیل داده ها از روش های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین سبک فرزندپروری استبدادی و سهل گیرانه والدین با مشکلات رفتاری (مشکلات سلوک, اضطراب خجالتی, روان تنی و مشکلات اجتماعی) دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد (p=0.001) همچنین بین سبک فرزندپروری اقتداری با مشکلات رفتاری دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری همبستگی معناداری مشاهده نشد. همچنین تحلیل رگرسیون چندمتغیره برای پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری نشان داد که سبک فرزندپروری سهل گیرانه مهم ترین پیش بینی کننده مشکلات رفتاری در این دانش آموزان است (p=0.001)نتیجه گیری: بر اساس یافته های این پژوهش می توان گفت که احتمالا یکی از دلایل اصلی مشکلات رفتاری در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری به دلیل استفاده والدین از سبک فرزندپروری استبدادی و سهل گیرانه است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

لشگری، حمیده، و همتی علمدارلو، قربان. (1396). پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان با ناتوانی یادگیری بر اساس سبک فرزندپروری والدین. مطالعات ناتوانی، 7(13)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/357012/fa

Vancouver: کپی

لشگری حمیده، همتی علمدارلو قربان. پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان با ناتوانی یادگیری بر اساس سبک فرزندپروری والدین. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1396؛7(13):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/357012/fa

IEEE: کپی

حمیده لشگری، و قربان همتی علمدارلو، “پیش بینی مشکلات رفتاری دانش آموزان با ناتوانی یادگیری بر اساس سبک فرزندپروری والدین،” مطالعات ناتوانی، vol. 7، no. 13، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357012/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button