Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,028
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مشکلات رفتاری و اضطراب امتحان، در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور مقایسه مشکلات رفتاری و اضطراب امتحان, در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و دانش آموزان عادی انجام شد.روش بررسی: روش پژوهش, علی مقایسه ای بود و برای انتخاب نمونه ها از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شد. حجم نمونه 110 نفر بود که 55 نفر آن دچار ناتوانی یادگیری و 55 نفر دیگر عادی بودند. برای انتخاب آزمودنی ها, ابتدا دانش آموزان مشکوک به ناتوانی یادگیری از چندین مدرسه عادی غربال شده و در مراحل بعدی, در مراکز سنجش ناتوانی یادگیری, شناسایی نهایی آن ها صورت گرفت. در گروه عادی, دانش آموزان ازنظر جنس و سن و پایه تحصیلی با دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری همتا شدند و از پرسش نامه مشکلات رفتاری کانرز (فرم معلم و والد) و پرسش نامه اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (1375) استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های تی مستقل و تحلیل پراکنش چندمتغیره استفاده شد.یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که بین مشکلات رفتاری دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی تفاوت وجود دارد و این تفاوت در خرده مقیاس مشکلات اجتماعی بیشتر است. همچنین, اضطراب امتحان دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری بیشتر است (p£0.01). نتیجه گیری: دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری, نسبت به دانش آموزان عادی, با مشکلات رفتاری و اضطراب امتحان بیشتری مواجه اند که ممکن است بر پیشرفت تحصیلی و روابط با همسالان تاثیر منفی بگذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، زهرا، امیری مجد، مجتبی، و بزازیان، سعیده. (1393). مقایسه مشکلات رفتاری و اضطراب امتحان, در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. مطالعات ناتوانی، 4(7)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/512753/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی زهرا، امیری مجد مجتبی، بزازیان سعیده. مقایسه مشکلات رفتاری و اضطراب امتحان, در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1393؛4(7):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/512753/fa

    IEEE: کپی

    زهرا کریمی، مجتبی امیری مجد، و سعیده بزازیان، “مقایسه مشکلات رفتاری و اضطراب امتحان, در دانش آموزان دچار ناتوانی یادگیری و عادی،” مطالعات ناتوانی، vol. 4، no. 7، pp. 0–0، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/512753/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا