Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,519
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,258
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش سبک فرزندپروری و رضایت زناشویی در پیش بینی عملکرد خواندن کودکان با اختلال یادگیری ویژه از نوع خواندن

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف ناتوانی های یادگیری, گستره ای وسیع تر از مشکلات تحصیلی را شامل می شود و نیازمند توجه به حوزه های اجتماعی, خانوادگی, عاطفی و رفتاری زندگی کودک در بافت خانواده است. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی نقش سبک فرزندپروری و رضایت زناشویی در عملکرد خواندن کودکان دارای اختلال یادگیری ویژه از نوع خواندن بود. روش بررسی طرح پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش عبارت بودند از تمامی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ویژه از نوع خواندن که از بین آنان تعداد 95 دانش آموز به شیوه نمونه گیری خوشه ایانتخاب شدند و برای آنان آزمون عملکردن خواندن (کرمی نوری) به عمل آمد. سپس والدین این دانش آموزان به پرسشنامه های رضایت زناشویی (انریچ, 1998) و سبک فرزندپروری (بامریند, 1973) پاسخ دادند. داده های حاصل از انجام این پژوهش در دوسطح توصیفی (همبستگی پیرسون) و استنباطی (تحلیل رگرسیون) با استفاده از نرم افزار SPSS21 تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد بین سبک فرزندپروری سهل گیرانه و عملکرد خواندن رابطه منفی وجود دارد (0٫ 05

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هرندی، ویدا، سلطانی، امان اله، منظری توکلی، علیرضا، و زین الدینی، زهرا. (1397). نقش سبک فرزندپروری و رضایت زناشویی در پیش بینی عملکرد خواندن کودکان با اختلال یادگیری ویژه از نوع خواندن. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/521424/fa

    Vancouver: کپی

    هرندی ویدا، سلطانی امان اله، منظری توکلی علیرضا، زین الدینی زهرا. نقش سبک فرزندپروری و رضایت زناشویی در پیش بینی عملکرد خواندن کودکان با اختلال یادگیری ویژه از نوع خواندن. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/521424/fa

    IEEE: کپی

    ویدا هرندی، امان اله سلطانی، علیرضا منظری توکلی، و زهرا زین الدینی، “نقش سبک فرزندپروری و رضایت زناشویی در پیش بینی عملکرد خواندن کودکان با اختلال یادگیری ویژه از نوع خواندن،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا