مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه چند متغیر فردی و سازمانی با میزان فعالیت های علمی و تحقیقاتی معلمان استان گیلان و طراحی مدلی جهت پیش بینی این فعالیت ها

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 77

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه چند متغیر فردی و سازمانی با میزان فعالیت های علمی و تحقیقاتی است و مدلی را در جهت پیش بینی این فعالیت ها برای معلمان استان گیلان ارایه می دهد. نمونه پژوهش 400 نفر از معلمان مقاطع مختلف تحصیلی استان گیلان, با روش نمونه گیری چند مرحله ای است. اطلاعات از راه پرسش نامه محقق ساخته, که شامل 47 سوال بود, جمع آوری شد.داده ها با استفاده از آزمون آماری T مستقل, ضریب هم بستگی اسپیرمن و پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند.بر اساس یافته های تحقیق, این هفت متغیر از متغیرهای مهم برای پیش بینی فعالیت های علمی و تحقیقاتی معلمان است: میزان آشنایی با روش شناسی علمی, میزان دسترسی به منابع اطلاعاتی, میزان اعتقاد و علاقه مندی شخصی, میزان درآمدزایی فعالیت ها, جنسیت معلمان, میزان درگیری با مشکلات فردی و خانوادگی و مقطع تدریس.یافته ها نشان می دهد که بین متغیرهای پیش بین با متغیر ملاک ـ فعالیت های علمی و تحقیقاتی ـ رابطه مثبت و معنا دار و بین متغیر مقطع تدریس با متغیر ملاک رابطه منفی و معنادار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button