Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,100
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,065
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربردپذیری نظریه خودمدیریتی روانی استرنبرگ در موقعیت های تحصیلی: سبک های تفکر و پنج رگه بزرگ شخصیتی

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 286

چکیده

 مقدمه: هدف اول این مطالعه بررسی کاربردپذیری نظریه خودمدیریتی روانی استرنبرگ در موقعیت های تحصیلی روی دانشجویان ایرانی و هدف دوم آن بررسی سودمندی اندازه گیری سبک های فکری (اصطلاحی کلی که دربردارنده مفاهیمی از قبیل سبک های شناختی, یادگیری و تفکر است) علاوه بر اندازه گیری مفهوم شخصیت بود.روش: پرسش نامه سبک های تفکر و پرسش نامه پنج رگه شخصیت روی 419 دانشجو (214 پسر و 205 دختر) اجرا شد. به منظور تحلیل داده ها به ترتیب از ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی استفاده شد.یافته ها: دیدگاه استرنبرگ درباره روایی نظریه خودمدیریتی روانی در موقعیت های تحصیلی در فرهنگ های مختلف از جمله فرهنگ ایران قابل حمایت بود. علاوه بر این, بررسی سبک های تفکر علاوه بر بررسی مفهوم شخصیت در دو سطح مفهومی و تجربی قابل دفاع و معنی دار بود.نتیجه گیری: با وجود همپوشی نظام دار بین سبک های فکری و شخصیت, مطالعه سبک های فکری و شخصیت به طور متمایز در موقعیت های آموزشی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شکری، امید، خدایی، علی، دانشورپور، زهره، طولابی، سعید، و فولادوند، خدیجه. (1388). کاربردپذیری نظریه خودمدیریتی روانی استرنبرگ در موقعیت های تحصیلی: سبک های تفکر و پنج رگه بزرگ شخصیتی. مجله علوم رفتاری، 3(4)، 279-286. SID. https://sid.ir/paper/358838/fa

Vancouver: کپی

شکری امید، خدایی علی، دانشورپور زهره، طولابی سعید، فولادوند خدیجه. کاربردپذیری نظریه خودمدیریتی روانی استرنبرگ در موقعیت های تحصیلی: سبک های تفکر و پنج رگه بزرگ شخصیتی. مجله علوم رفتاری[Internet]. 1388؛3(4):279-286. Available from: https://sid.ir/paper/358838/fa

IEEE: کپی

امید شکری، علی خدایی، زهره دانشورپور، سعید طولابی، و خدیجه فولادوند، “کاربردپذیری نظریه خودمدیریتی روانی استرنبرگ در موقعیت های تحصیلی: سبک های تفکر و پنج رگه بزرگ شخصیتی،” مجله علوم رفتاری، vol. 3، no. 4، pp. 279–286، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358838/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا