مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

855
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه های اختلال فزون کنشی، نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه: هدف از این پژوهش, مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه های اختلال فزون کنشی, نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی می باشد.روش: در این پژوهش که از نوع علی- مقایسه ای است, 50 دانش آموز پایه سوم و چهارم ابتدایی مبتلا به اختلال فزون کنشی, نارسایی توجه (25 دانش آموز مبتلا به فزون کنشی و 25 دانش آموز مبتلا به نارسایی توجه) با استفاده از پرسشنامه علایم مرضی کودکان (CSI-4) و مصاحبه تشخیصی بالینی, انتخاب شده و با بهره گیری از آزمون بندر گشتالت, آزمون زمان واکنش و آزمون شکل گیری مفهوم ویگوتسکی, مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) تحلیل گردید.یافته ها: نتایج نشان داد که دانش آموزان مبتلا به نارسایی توجه, نسبت به دانش آموزان مبتلا به فزون کنشی, عملکرد بهتری در بازداری رفتاری داشتند ولی در سازمان بندی مجدد اندیشه, تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود نداشت.نتیجه گیری: به طور کلی, یافته های این پژوهش, نظریه بارکلی را در خصوص نقص کودکان مبتلا به فزون کنشی در بازداری رفتاری مورد تایید قرار داده و در مورد نقص سازمان بندی مجدد اندیشه, رد کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هاشمی نصرت آباد، تورج، محمودعلیلو، مجید، غلام رستمی، حسینعلی، و نعمتی سوگلی تپه، فاطمه. (1389). مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه های اختلال فزون کنشی, نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی. روان شناسی بالینی، 2(1 (پیاپی 5))، 35-40. SID. https://sid.ir/paper/358932/fa

Vancouver: کپی

هاشمی نصرت آباد تورج، محمودعلیلو مجید، غلام رستمی حسینعلی، نعمتی سوگلی تپه فاطمه. مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه های اختلال فزون کنشی, نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی. روان شناسی بالینی[Internet]. 1389؛2(1 (پیاپی 5)):35-40. Available from: https://sid.ir/paper/358932/fa

IEEE: کپی

تورج هاشمی نصرت آباد، مجید محمودعلیلو، حسینعلی غلام رستمی، و فاطمه نعمتی سوگلی تپه، “مقایسه کارکرد اجرایی سازمان بندی مجدد اندیشه در زیرمجموعه های اختلال فزون کنشی, نارسایی توجه بر اساس مدل بارکلی،” روان شناسی بالینی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 35–40، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/358932/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button