مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,003
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل توسعه حرفه ای مدیران با رویکرد آینده پژوهی در آموزشگاه های استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 96

چکیده

 هدف از این پژوهش ارائه مدل توسعه حرفه ای مدیران با رویکرد آینده پژوهی در آموزشگاه های استان مازندران بود. روش پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی بود. با توجه به رویکرد آینده پژوهی در تحقیق, از روش هنجاری از نوع سناریو نویسی استفاده شد. جامعه آماری در مرحله کیفی پژوهش, خبرگان رشته مدیریت آموزشی در واحدهای دانشگاهی استان تهران و مازندران بودند که برای انجام بخش کیفی پژوهش انتخاب شدند. روش نمونه گیری در مرحله کیفی هدفمند بود که با 15 نمونه به تشخیص کفایت داده ها برای مدل سازی رسید. جامعه آماری در بخش کمی تعداد 6100 نفر از مدیران آموزشگاه های علمی و مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم در شهر و روستا در سطح کل استان مازندران در سال 98-97 بود. روش نمونه گیری در مرحله کمی خوشه ای تصادفی بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد 364 نفر نمونه برآورد شد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های کیفی حاصل از مصاحبه های عمیق و اکتشافی و کدگذاری متن مصاحبه ها, طبق نظر مشارکت کنندگان, 54 کد باز و 8 مقوله و 4 کد محوری تعیین شد. در مرحله کمی پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته با54 مولفه طراحی که سوالات آن بر اساس معیارهای استخراج شده از مرحله کیفی بود. یافته های تحقیق نشان داد مدل توسعه حرفه ای مدیران با رویکرد آینده پژوهی از چهار بعد مهارت های موردنیاز مدیران و توانمندی های موردنیاز مدیران و کارکرد مسوولیت اجتماعی مدیران و کارکرد توسعه و بهبود سازمانی تشکیل شده است. سپس با استفاده از ماتریس تحلیل تاثیرات متقابل دو سناریو برای آینده تدوین گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده کفشگرکلائی، فاطمه، اسماعیلی، عبداله علی، و فلاح، وحید. (1399). ارائه مدل توسعه حرفه ای مدیران با رویکرد آینده پژوهی در آموزشگاه های استان مازندران. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(1 )، 86-96. SID. https://sid.ir/paper/359592/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده کفشگرکلائی فاطمه، اسماعیلی عبداله علی، فلاح وحید. ارائه مدل توسعه حرفه ای مدیران با رویکرد آینده پژوهی در آموزشگاه های استان مازندران. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(1 ):86-96. Available from: https://sid.ir/paper/359592/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حسن زاده کفشگرکلائی، عبداله علی اسماعیلی، و وحید فلاح، “ارائه مدل توسعه حرفه ای مدیران با رویکرد آینده پژوهی در آموزشگاه های استان مازندران،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 1 ، pp. 86–96، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/359592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button