Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    62-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    347
  • دانلود: 

    163
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف شناسایی مولفه های هوشمندی به منظور ارائه یک الگوی مناسب برای دانشگاه آزاد اسلامی است. این تحقیق با استفاده از پژوهش اکتشافی در دو بخش کیفی و کمی انجام شد. در بخش کیفی، از روش تحلیل مضمون با رویکرد قیاسی و در بخش کمی از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شد. محیط پژوهش در بخش کیفی، عبارت بود از 29 مورد مستندات شامل کتب و مقالات مندرج در پایگاه ها و وب سایت های معتبر در حوزه آموزش عالی، که در بخش داخلی در فاصله زمانی سال های 1380 تا 1398 و در بخش خارجی در فاصله زمانی سال های 2000 تا 2019، در پایگاه های داده معتبر نمایه شده بودند. . مستندات مذکور در بخش کیفی به شیوه نمونه گیری سرشماری انتخاب و مضامین از آن ها استخراج گردید. جامعه آماری در بخش کمی را کلیه اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد کل کشور به تعداد 13119 نفر تشکیل دادندکه از این تعداد بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 373نفر انتخاب گردید. روش نمونه گیری مورد استفاده در این قسمت طبقه ای نسبتی تصادفی بود. ابزار مورد استفاده در این بخش، پرسشنامه محقق ساخته مبتنی بر یافته های کیفی بود. به منظور اعتبار سنجی، از روایی صوری، محتوایی (CVR) و سازه تحلیل عامل تاییدی استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از رویکرد تحلیلی عاملی استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد که، مقادیر مربوط به پایایی برآورد (ضریب آلفای کرونباخ) برای کلیه مضامین بالاتر از 0/7برآورد شد که نشان از همبستگی درونی در حد بالای معرف های مضامین پایه می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 347

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 163 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    512
  • دانلود: 

    663
چکیده: 

هدف این پژوهش، شناسایی موانع بین المللی سازی با رویکرد انطباق پذیری سازمانی و ارائه مدل مواجهه با آن ها در دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری آن را مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به تعداد 373 نفر تشکیل می دادند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس فرمول کوکران تعداد 190 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته موانع بین المللی سازی با 69 سوال و پرسش نامه محقق ساخته عوامل تسهیل کننده بین المللی سازی با 71 سوال و پرسش نامه محقق ساخته انطباق پذیری سازمانی با 40 سوال استفاده شد. روایی و پایایی ابزارها مورد تایید قرار گرفتند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های، تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل عاملی تاییدی و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که؛ موانع بین المللی سازی دارای سیزده مولفه «فرهنگی، روش تدریس، محتوایی، انسانی، تجهیزاتی، ساختاری، مدیریتی-سیاسی، مالی، تکنولوژیکی، خدمات پشتیبانی، همکاری های بین المللی، موانع داخلی سازمان و برنامه درسی»؛ عوامل تسهیل کننده بین المللی سازی دارای چهارده مولفه «اعتباربخشی مدرک، تولید دانش، دسترسی به منابع متنوع یادگیری، آموزشی، ارتباطی، فرهنگی، سیاسی، سیاست های کلان آموزش عالی، ایجاد فرصت های توسعه حرفه ای برای مدیران و استادان، برقراری ارتباطات علمی و فرهنگی، قوانین جاری و شفاف سازی آن ها، توسعه منابع مالی، توسعه منابع انسانی و توسعه زیرساخت های تکنولوژیکی» است. موانع بین المللی سازی دانشگاه با ضریب استاندارد (431/0-) بر انطباق پذیری سازمانی تاثیر منفی و معنادار و عوامل تسهیل کننده بین المللی سازی دانشگاه با ضریب استاندارد (503/0) بر انطباق پذیری سازمانی تاثیر مثبت و معناداری دارند و مدل ارائه شده دارای برازش مناسب می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 512

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 663 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    12-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    479
  • دانلود: 

    642
چکیده: 

تصورات یادگیری و روش های مطالعه دانشجویان در یادگیری و پیشرفت تحصیلی آن ها و سرانجام سرنوشت شغلی آن ها نقش اساسی دارد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تصورات یادگیری و عادت های مطالعه در دانشجویان با استعدادهای درخشان و سایر دانشجویان علوم پزشکی کرمان در سال 1396 انجام گرفت. در این پژوهش توصیفی مقایسه ای 508 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرکت داشتند. به منظور دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامه های تصورات یادگیری و عادت های مطالعه استفاده شد. اطلاعات پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18، شاخص های مرکزی و پراکندگی و آزمون تی مستقل آنالیز شدند. سطح معناداری در این مطالعه 05/0 در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد در مقایسه تصورات یادگیری بین دو گروه از نظر آماری اختلاف معناداری وجود داشته است (001/0=P) به طوری که تصورات یادگیری در دانشجویان استعداد درخشان بالاتر از سایر دانشجویان بوده است. در عادات مطالعه، در برخی ابعاد اختلاف آماری معناداری وجود داشته است (05/0>p). با توجه به یافته های به دست آمده ارزیابی تصورات یادگیری و عادات مطالعه در ابتدای ورود به دانشگاه برای کلیه دانشجویان می تواند کمک کننده باشد و مداخلاتی را جهت تعدیل و یا ارتقای تصورات یادگیری و عادات مطالعه کلیه دانشجویان صورت گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 479

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 642 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    23-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    519
  • دانلود: 

    654
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل چالش های بین المللی شدن برنامه درسی در دانشگاه الزهرا است. روش تحقیق کیفی و راهبرد آن تحلیل محتوای مضمونی است. جامعه ی آماری این پژوهش را اساتید و مدیران دانشگاه الزهرا تشکیل می دهد. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند از نوع نمونه گیری گلوله برفی، تعداد 22 نفر از اساتید انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار و تحلیل داده ها بر اساس تحلیل محتوای مضمونی انجام شد. تحلیل محتوای داده های بدست آمده وضعیت این دانشگاه را در دو مقوله اصلی فرصت ها و نیز چالش های بین المللی شدن برنامه درسی در این دانشگاه نشان داد. چالش ها و عوامل محدود کننده در دو مقوله اصلی عوامل برون سازمانی (عوامل زمینه ای و عوامل فشار) و درون سازمانی (فرایند آموزشی، اداری و اجرایی و خدمات و پشتیبانی) جای گرفت. فرصت های بین المللی شدن برنامه درسی نیز شامل «رشته هایی برخاسته از تمدن و فرهنگ غنی ایرانی»، «دوره های مشترک»، «دوره های تکمیلی» و «دوره های مجازی و الکترونیکی» بود نتایج نشان داد که بین المللی شدن در دانشگاه الزهرا بستری از فرصت ها و محدودیت ها را به دنبال دارد که شایسته است تا حد امکان از فرصت ها برای بهبود روابط بین المللی استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 519

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 654 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

موحدکر الهام

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    36-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    942
  • دانلود: 

    791
چکیده: 

هدف مطالعه حاضر تبیین اجزای مورد لزوم در ترسیم نقشه راه بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی بوده است. به منظور استخراج مولفه های بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی مطالعه ای کیفی انجام شد. محیط پژوهش یکی از دانشگاه های قطب علوم پزشکی کشور بود. مرحله کیفی از طریق مصاحبه با دست اندرکاران اجرائی انجام شد. مصاحبه ها به روش تحلیل محتوا تجزیه و تحلیل شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های کیفی از نرم افزار MAXQDA10 استفاده شد. محتوای مصاحبه ها در قالب 3 مقوله، 8 مفهوم و 75 کد طبقه بندی شد. 3 مقوله اصلی مطالعه عبارت اند از: 1) تحلیل سوات؛ 2) موضوع محوری/حیطه؛ و 3) اقدامات/طرح ها. تحلیل سوات در قالب 43 کد و 4 مفهوم، تهدیدها 5 کد، نقاط ضعف 13 کد، نقاط قوت 13 کد، فرصت ها 12 کد، موضوع محوری/حیطه، 23 کد و 2 مفهوم، اهداف مشتمل بر 5، مقدمات دستیابی به اهداف 18، اقدامات/طرح ها 9 کد و 2 مفهوم، توسعه امور دانشگاهی در سطح بین المللی 6 کد و تبیین و توسعه همکاری های بین المللی 3 کد بوده است. به دلیل دگرگونی های شدیدی که امروزه دنیای آموزش پزشکی را تحت تاثیر قرار داده اند، ضروری است اهداف، برنامه ها و جهت گیری های دانشگاه ها بیش از پیش در کانون توجه واقع شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 942

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 791 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    49-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    471
  • دانلود: 

    785
چکیده: 

هدفپژوهش حاضر مقایسه اثربخشی روش های بازآموزی اسنادی و تاب آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی در دانشجویان داروسازی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان داروسازی و پرستاری در نیمسال اول سال تحصیل98-1397 بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی در دو گروه 36 نفری آزمایش و یک گروه 36 نفری کنترل جایگزین شدند و برنامه آموزشی بازآموزی اسناد و تاب آوری شناختی در 7 جلسه روی گروه های آزمایش اجرا شد. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه هیجان های دانشگاهی عبدالله پور (1394) و پرسشنامه رویکردهای یادگیری میلر و همکاران (1999) پیش از شروع مداخله آموزشی و پس از آن از افراد هر دو گروه جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش های توصیفی و تحلیل کوواریانس در نرم افزار spss نسخه 23 انجام گرفت. یافته های تحلیل کوواریانس نشان داد که برنامه ی آموزشی تاب آوری شناختی بر رویکردهای یادگیری و هیجانات تحصیلی اثربخشی بیشتری نسبت به برنامه بازآموزی اسنادی داشت (05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 471

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 785 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2020
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    61-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    156
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The purpose of this study was to identify the components of intelligence in order to provide a suitable model for Islamic Azad University that it was conducted using exploratory research in both qualitative and quantitative sections. In the qualitative part, the thematic analysis method with the deductive approach as well as in the quantitative part, the descriptive-survey method was used. The qualitative research environment consisted of 29 documents including books and articles in reputable databases and websites in the field of higher education, both within internal sector in 1998-2001 and within external sector in 2000-2019, indexed in valid databases. The documents in the qualitative section were selected through census sampling and their themes were extracted. Moreover, the statistical population in the quantitative section consisted of all national faculty members in Azad University that based on Krejcie and Morgan (1970) table, finally 373out of 13119 were selected. The sampling method used in this non-random part was quota type. In addition, the study instrument was a researcher-made questionnaire based on qualitative findings. The validity was confimed by face validity, content (CVR) and confirmatory factor analysis constructs. Factor analysis approach was also used to analyze the data. According to the results of data analysis, the reliability values (Cronbach's alpha coefficient) were higher than 0. 7 for all themes indicating a high level of correlation between the themes.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    74-85
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1336
  • دانلود: 

    1425
چکیده: 

هوش هیجانی یکی از موارد بسیار تاثیرگذار در یادگیری و هوش به شمار می آید و از طریق آموزش نیز قابل آموختن است و سبب افزایش دستیابی به موفقیت می شود. هدف کلی پژوهش حاضر تعیین تاثیر آموزش مولفه های هوش هیجانی بر هوش هیجانی دانشجویان گروه های علوم پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در سال تحصیلی 96-1395 بود. بدین منظور از روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون استفاده شد که 179 نفر به روش سهمیه ای از دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران انتخاب شدند و در دو گروه آزمون و شاهد قرار گرفتند. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی بار-آن 2002 استفاده گردید. بعد از اتمام 8 جلسه آموزش مولفه های هوش هیجانی، از دو گروه پس آزمون گرفته شد. داده های حاصل از پژوهش با روش های آماری توصیفی و آزمون های مناسب استنباطی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها حاکی از این بود کهمیانگین هوش هیجانی در تمامی مولفه های هوش هیجانی در گروه آموزش بیشتر از شاهد (000/0 =p) و این میانگین در گروه غیر پزشکی نسبت به گروه پزشکی بیشتر بود اما در هیچ یک از موارد تفاوت معناداری میان دانشجویان گروه های پزشکی و غیر پزشکی نیز دیده نشد (05/0 >p). نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد آموزش مولفه های هوش هیجانی سبب افزایش هوش هیجانی در بین دانشجویان می شود که برنامه ریزان درسی، می توانند سرفصل هایی با هدف آموزش هوش هیجانی به دانشجویان در رشته های علوم پزشکی تدوین نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1336

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1425 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    86-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1214
  • دانلود: 

    929
چکیده: 

هدف از این پژوهش ارائه مدل توسعه حرفه ای مدیران با رویکرد آینده پژوهی در آموزشگاه های استان مازندران بود. روش پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی بود. با توجه به رویکرد آینده پژوهی در تحقیق، از روش هنجاری از نوع سناریو نویسی استفاده شد. جامعه آماری در مرحله کیفی پژوهش، خبرگان رشته مدیریت آموزشی در واحدهای دانشگاهی استان تهران و مازندران بودند که برای انجام بخش کیفی پژوهش انتخاب شدند. روش نمونه گیری در مرحله کیفی هدفمند بود که با 15 نمونه به تشخیص کفایت داده ها برای مدل سازی رسید. جامعه آماری در بخش کمی تعداد 6100 نفر از مدیران آموزشگاه های علمی و مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم در شهر و روستا در سطح کل استان مازندران در سال 98-97 بود. روش نمونه گیری در مرحله کمی خوشه ای تصادفی بود که بر اساس فرمول کوکران تعداد 364 نفر نمونه برآورد شد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های کیفی حاصل از مصاحبه های عمیق و اکتشافی و کدگذاری متن مصاحبه ها، طبق نظر مشارکت کنندگان، 54 کد باز و 8 مقوله و 4 کد محوری تعیین شد. در مرحله کمی پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته با54 مولفه طراحی که سوالات آن بر اساس معیارهای استخراج شده از مرحله کیفی بود. یافته های تحقیق نشان داد مدل توسعه حرفه ای مدیران با رویکرد آینده پژوهی از چهار بعد مهارت های موردنیاز مدیران و توانمندی های موردنیاز مدیران و کارکرد مسوولیت اجتماعی مدیران و کارکرد توسعه و بهبود سازمانی تشکیل شده است. سپس با استفاده از ماتریس تحلیل تاثیرات متقابل دو سناریو برای آینده تدوین گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1214

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 929 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    97-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    388
  • دانلود: 

    587
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تبیین مدل پویندگی و تحرک نظام آموزش عالی در دانشگاه های شهر کرمانشاه است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل 330 نفر از کارکنان دانشگاه های استان کرمانشاه است که با استفاده از نمونه گیری سهمیه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه است. روایی (صوری) و پایایی (ضریب آلفای کرونباخ) پرسشنامه ها حاکی از آن هستند که ابزارهای اندازه گیری از روایی و پایایی خوبی برخوردار هستند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات توسط نرم افزار SMART-PLS و با استفاده از آماره آزمون t و ضرایب مسیر (β )، نشان می دهد که شرایط زمینه ای بر پویندگی نظام آموزشیبه میزان 732/0 بیشترین تاثیر و شرایط علی به میزان 564/0 کمترین میزان اثرگذاری را دارد. پیشنهاد می شود که به منظور ارتباط بین دانشگاه و صنعت دوره های آموزشی و یاددهی کاربردی برای جامعه و خانواده ها و حضور در بطن زندگی اجتماعی مردم به عنوان رهبران علمی جامعه افزایش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 388

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 587 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button