مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر مدرسه هراسی کودکان مبتلا به دیابت نوع یک

صفحات

 صفحه شروع 304 | صفحه پایان 316

چکیده

 مقدمه: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد, یکی از درمان های رفتاری موج سوم در زمینه درمان اختلالات اضطرابی است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر مدرسه هراسی کودکان مبتلا به دیابت نوع یک است.روش بررسی: این مطالعه به شیوه نیمه تجربی و با طرح پیش آزمون- پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل اجرا شد. جامعه پژوهش کلیه دختران 8-12 ساله مبتلا به دیابت نوع یک, مراجعه کننده به مراکز درمان دیابت شهر نجف آباد در سال 1393 بودند. ابزار پژوهش پرسشنامه اختلالات مرتبط با اضطراب کودکان (SCARED) بود. کودکان مقیاس سنجش اضطراب را تکمیل کردند و از میان آنان 24 نفر که مبتلا به مدرسه هراسی بودند, انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. برای آزمودنی های گروه آزمایش, درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد طی 8 جلسه 120 دقیقه ای ارائه شد و به آزمودنی های گروه کنترل درمانی ارائه نشد و 6 ماه بعد پیگیری انجام شد.نتایج: داده ها با استفاده از روش تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که آموزش درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش مدرسه هراسی کودکان مبتلا به دیابت نوع یک موثر بود و حکایت از ماندگاری علائم, بعد از پیگیری 6 ماهه داشت.نتیجه گیری: مجموع نتایج این پژوهش نشان می دهد, که از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد می تواند در کاهش مدرسه هراسی کودکان مبتلا به دیابت نوع یک موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هادیان نجف آبادی، مریم. (1395). اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر مدرسه هراسی کودکان مبتلا به دیابت نوع یک. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 24(4)، 304-316. SID. https://sid.ir/paper/36004/fa

    Vancouver: کپی

    هادیان نجف آبادی مریم. اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر مدرسه هراسی کودکان مبتلا به دیابت نوع یک. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد[Internet]. 1395؛24(4):304-316. Available from: https://sid.ir/paper/36004/fa

    IEEE: کپی

    مریم هادیان نجف آبادی، “اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر مدرسه هراسی کودکان مبتلا به دیابت نوع یک،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، vol. 24، no. 4، pp. 304–316، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/36004/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button