مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,636
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسائی الگوی رفتاری مشتریان در بیمه عمر و تشکیل سرمایه با استفاده از داده کاوی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 94

چکیده

 امروزه تعامل شرکت ها با مشتریان در قالب مدیریت ارتباط با مشتری به طور قابل توجهی تغییر یافته است. شناسایی ویژگی های مشتریان مختلف و تخصیص بهینه منابع به آنها با توجه به ارزشی که برای شرکت ها دارند, به یکی از دغدغه های اصلی در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری تبدیل شده است. هدف این مقاله ارائه مدل مناسبی جهت بخش بندی مشتریان بر اساس برخی از مهم ترین ویژگی های مالی, جمعیت شناختی در قالب عوامل موثر بر شاخص های ارزش دوره عمر مشتری (آر.اف.ام) می باشد. در فرایند پیشنهادی این تحقیق که در شرکت بیمه سامان اجرا شده است, پس از تعیین مقادیر شاخص های مدل آر.اف.ام (RFM) شامل تازگی مبادله, تعداد دفعات مبادله و ارزش پولی مبادله در 180000 مشتری و وزن دهی آنها با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی, تعداد خوشه بهینه بر اساس شاخص سیلوئت و نرخ تاثیر شاخص های آر.اف, ام با استفاده از الگوریتم Two-step انجام شد و در مرحله بعد به خوشه بندی مشتریان با استفاده از روش K-means پرداخته شده است. نتایج مطالعه حاضر, زمینه را برای تحلیل ویژگی های مشتریان شرکت در سه بخش اصلی فراهم نمود. همچنین با اولویت بندی خوشه ها بر اساس شاخص های آر.اف.ام, مشتریان کلیدی و با ارزش شرکت مشخص شدند. در نهایت نیز پیشنهادهایی به شرکت برای بهبود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ارائه گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بروفر، امیر، رضائیان، علی، و شکوهیار، سجاد. (1395). شناسائی الگوی رفتاری مشتریان در بیمه عمر و تشکیل سرمایه با استفاده از داده کاوی. پژوهش های مدیریت در ایران، 20(4 )، 65-94. SID. https://sid.ir/paper/360125/fa

    Vancouver: کپی

    بروفر امیر، رضائیان علی، شکوهیار سجاد. شناسائی الگوی رفتاری مشتریان در بیمه عمر و تشکیل سرمایه با استفاده از داده کاوی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1395؛20(4 ):65-94. Available from: https://sid.ir/paper/360125/fa

    IEEE: کپی

    امیر بروفر، علی رضائیان، و سجاد شکوهیار، “شناسائی الگوی رفتاری مشتریان در بیمه عمر و تشکیل سرمایه با استفاده از داده کاوی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 20، no. 4 ، pp. 65–94، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button