مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

446
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

منابع کنونی زبان انگلیسی نیازهای دانشجویان پزشکی را برآورده نمی سازند: بررسی واژه های منابع و سوال های زبان انگلیسی امتحان جامع علوم پایه پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی, این پژوهش با هدف بررسی شاخص های واژگانی در منابع و سوال های زبان انگلیسی امتحان جامع علوم پایه پزشکی در ایران انجام گرفت. مواد و روش ها: بعد از گردآوری متون منابع و دسته بندی واژگان آن ها, متون نهایی از لحاظ پوشش واژگان, اندازه واژگان, و سطح واژگان بررسی شدند. همچنین, پوشش واژگان پنج آزمون زبان انگلیسی امتحان جامع علوم پایه پزشکی در این منابع بررسی شد. یافته ها: : نتایج بررسی 89, 021 واژه متشکل از 9, 683 نوع واژه و 5, 938 واژه-خانواده نشان داد که واژگان کاکسهد (Coxhead) پوشش 27/6% و واژگان سو (Hsu) پوشش 11/6% در منابع زبان انگلیسی امتحان جامع علوم پایه پزشکی داشتند. واژگان هیچکدام از 5 آزمون زبان انگلیسی امتحان جامع پوشش 98 درصدی در منابع نداشتند. اندازه واژگان پنج منبع 5, 938 واژه-خانواده بود که با معیار حداقل 8000 واژه-خانواده ای فاصله زیادی داشت. همچنین, واژگان پنج منبع در سطح 14 قرار داشتند. بحث و نتیجه گیری: : با توجه به نتایج این پژوهش, به نظر می رسد که منابع زبان انگلیسی امتحان جامع علوم پایه پزشکی نیازهای دانشجویان پزشکی را از جمله گذراندن آزمون زبان انگلیسی امتحان جامع و خواندن و درک مطلب متون پزشکی به زبان انگلیسی برآورده نمی کنند. بنابراین, معرفی منابع بیشتر زبان انگلیسی با شاخص های واژگانی بالاتر از طرف وزارت بهداشت یا حداقل از طرف مدرس مربوطه پیشنهاد می گردد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پورنیا، یداله. (1398). منابع کنونی زبان انگلیسی نیازهای دانشجویان پزشکی را برآورده نمی سازند: بررسی واژه های منابع و سوال های زبان انگلیسی امتحان جامع علوم پایه پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 12(35 )، 54-60. SID. https://sid.ir/paper/360251/fa

    Vancouver: کپی

    پورنیا یداله. منابع کنونی زبان انگلیسی نیازهای دانشجویان پزشکی را برآورده نمی سازند: بررسی واژه های منابع و سوال های زبان انگلیسی امتحان جامع علوم پایه پزشکی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1398؛12(35 ):54-60. Available from: https://sid.ir/paper/360251/fa

    IEEE: کپی

    یداله پورنیا، “منابع کنونی زبان انگلیسی نیازهای دانشجویان پزشکی را برآورده نمی سازند: بررسی واژه های منابع و سوال های زبان انگلیسی امتحان جامع علوم پایه پزشکی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 12، no. 35 ، pp. 54–60، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button