مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه و تعیین نقش آن ها در اضطراب آشکار و پنهان دانشجویان مشروطی، افت تحصیلی و ضعف تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 218

چکیده

 مشکلات تحصیلی باعث افت, مشروط شدن یا ترک تحصیل می شود و شناسایی عوامل مرتبط با آن به پیشگیری کمک می کند. این تحقیق با هدف شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه و تعیین نقش آن ها در اضطراب آشکار و پنهان دانشجویان در سه گروه مشروطی, افت تحصیلی و ضعف تحصیلی, انجام شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل دانشجویان مشروطی, افت تحصیلی و ضعف تحصیلی کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال تحصیلی 1397-1398 بودند. نمونه شامل دانشجویان پنج رشته ی پرستاری, مامایی, بهداشت عمومی, تغذیه, گفتار درمانی و نمونه گیری به تعداد 149 نفر بود که با روش نمونه گیری خوشه ای از میان پانزده رشته ی کارشناسی انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. آزمودنی ها پرسشنامه استاندارد طرح واره های ناسازگار اولیهیانگ و پرسشنامه اضطراب آشکار و پنهان اشپیل برگر را تکمیل کردند. برای تجزیه و تحلیل آماری ضریب همبستگی پیرسون, تحلیل رگرسیون و تحلیل واریانس با استفاده از نرم افزار spss16 محاسبه شد. در گروه مشروط, دارای افت و ضعف تحصیلی رابطه ی اضطراب آشکار و پنهان با طرح واره های محرومیت هیجانی, رهاشدگی, بی اعتمادی/بدرفتاری, انزوای اجتماعی/بیگانگی, نقص/شرم, شکست, وابستگی/بیکفایتی, آسیب پذیری و گرفتار, معنی دار بود. همچنین طرح واره های ناسازگار اولیه 6/53 درصد اضطراب آشکار و پنهان را تبیین می کنند. ضرایب بتا نشان داد طرح واره شکست بیشترین تاثیر و طرح واره بی اعتمادی/بدرفتاری کمترین تاثیر را بر اضطراب دانشجویان دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دیره، عزت، و فرج اله چعبی، ایمان. (1399). شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه و تعیین نقش آن ها در اضطراب آشکار و پنهان دانشجویان مشروطی, افت تحصیلی و ضعف تحصیلی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(2 )، 205-218. SID. https://sid.ir/paper/360378/fa

    Vancouver: کپی

    دیره عزت، فرج اله چعبی ایمان. شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه و تعیین نقش آن ها در اضطراب آشکار و پنهان دانشجویان مشروطی, افت تحصیلی و ضعف تحصیلی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(2 ):205-218. Available from: https://sid.ir/paper/360378/fa

    IEEE: کپی

    عزت دیره، و ایمان فرج اله چعبی، “شناسایی طرح واره های ناسازگار اولیه و تعیین نقش آن ها در اضطراب آشکار و پنهان دانشجویان مشروطی, افت تحصیلی و ضعف تحصیلی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 2 ، pp. 205–218، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button