مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین مدل فرآیندی وفاداری مشتریان؛ مورد پژوهی: بانک های خصوصی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 170

چکیده

 افزایش رقابت, به خصوص در بخش خدمات, توجه بیشتر به حفظ و نگهداشت مشتریان فعلی و تلاش برای جذب مشتریان جدید را سبب شده است. در این میان, موضوع وفاداری مشتری و تشخیص عوامل تاثیرگذار بر آن از اهمیت دوچندانی برخوردار است. در مقاله حاضر که در صنعت بانکداری و در بین مشتریان بانک های خصوصی ایران انجام شده است, ابتدا, عوامل تاثیرگذار بر وفاداری شناسایی شده و سپس, چگونگی تعاملات بین متغیرهای وابسته و مستقل در قالب مدل آزمون شده است. مدل وفاداری ارایه شده در سطح اول متغیرهای اعتماد و تعهد را دربر می گیرد. دو متغیر اخیر به عنوان متغیرهای واسطه ای کلیدی در برقراری روابط طولانی مدت در محیط B2B و بازاریابی رابطه ای شناخته شده اند که تاثیر آنها در مدل وفاداری به خدمت در محیط B2C بررسی و تایید گردید. همچنین مدل وفاداری ارایه شده در لایه دوم, انواع متغیرهای مربوط به فرآیندهای شناختی و عاطفی که در شکل گیری سطوح مختلف اعتماد و تعهد تاثیر گذارند, مورد بررسی و آزمون قرار گرفت و از بین آنها متغیرهای موثر شناسایی گردید و رابطه آنها در قالب مدل نهایی وفاداری آشکار ساخته شد. در نهایت به اتکای نتایج بدست آمده, پیشنهادهای عملی جهت ارتقای وفاداری مشتریان برای استفاده مدیران اجرایی و بازاریابی ارایه شد و همچنین پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی بیان گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی زاده، محمدرضا، حاجی کریمی، عباسعلی، بابایی زکلیکی، محمدعلی، و طباطبایی نسب، سیدمحمد. (1388). طراحی و تبیین مدل فرآیندی وفاداری مشتریان؛ مورد پژوهی: بانک ‌های خصوصی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 1(2)، 133-170. SID. https://sid.ir/paper/360721/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی زاده محمدرضا، حاجی کریمی عباسعلی، بابایی زکلیکی محمدعلی، طباطبایی نسب سیدمحمد. طراحی و تبیین مدل فرآیندی وفاداری مشتریان؛ مورد پژوهی: بانک ‌های خصوصی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1388؛1(2):133-170. Available from: https://sid.ir/paper/360721/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا حمیدی زاده، عباسعلی حاجی کریمی، محمدعلی بابایی زکلیکی، و سیدمحمد طباطبایی نسب، “طراحی و تبیین مدل فرآیندی وفاداری مشتریان؛ مورد پژوهی: بانک ‌های خصوصی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 1، no. 2، pp. 133–170، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360721/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button