Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,247
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

632
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر «رابطه عاطفی» با برند بر وفاداری مشتریان در صنعت هتل داری (مورد مطالعه: هتل های چهار و پنج ستاره استان مازندران)

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 112

چکیده

رابطه عاطفی با برند یکی از سازه های پراهمیت در بازاریابی است و عبارت است از حالت ذهنی برون نیافته در پاسخ به برند؛ که در اثر احساس مثبت قوی, برانگیختگی و غالب شدن برند در ذهن شناختی مصرف کننده ایجاد می شود. هدف تحقیق حاضر آزمون تاثیر رابطه عاطفی با برند بر انواع چهارگانه وفاداری مشتری از جمله وفاداری شناختی, عاطفی, کنشی و رفتاری بوده است. موارد مطالعه در بخش کیفی, مشتریانی بوده اند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و بر اساس اصل اشباع انتخاب شده اند و در بخش کمی, جامعه آماری این تحقیق, مسافران هتل های چهار و پنج ستاره استان مازندران بوده اند. اعضای این جامعه آماری بر اساس روش نمونه گیری طبقه ای پخش شدند و طبقات بر اساس تعداد اتاق های هتل ها مشخص گردید. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج این تحقیق نشان داد که رابطه عاطفی با برند بر انواع چهارگانه وفاداری در صنعت هتل داری تاثیر مثبت و معنی داری دارد که بیش ترین تاثیر بر وفاداری شناختی و کم ترین تاثیر بر وفاداری رفتاری بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خزائی پول، امیر، حنیفی، فرهاد، میرابی، وحیدرضا، و تقی پوریان، محمدجواد. (1397). تاثیر «رابطه عاطفی» با برند بر وفاداری مشتریان در صنعت هتل داری (مورد مطالعه: هتل های چهار و پنج ستاره استان مازندران). مطالعات اجتماعی گردشگری، 6(11 )، 87-112. SID. https://sid.ir/paper/516562/fa

    Vancouver: کپی

    خزائی پول امیر، حنیفی فرهاد، میرابی وحیدرضا، تقی پوریان محمدجواد. تاثیر «رابطه عاطفی» با برند بر وفاداری مشتریان در صنعت هتل داری (مورد مطالعه: هتل های چهار و پنج ستاره استان مازندران). مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1397؛6(11 ):87-112. Available from: https://sid.ir/paper/516562/fa

    IEEE: کپی

    امیر خزائی پول، فرهاد حنیفی، وحیدرضا میرابی، و محمدجواد تقی پوریان، “تاثیر «رابطه عاطفی» با برند بر وفاداری مشتریان در صنعت هتل داری (مورد مطالعه: هتل های چهار و پنج ستاره استان مازندران)،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 6، no. 11 ، pp. 87–112، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/516562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا