مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ابعاد نگرش به نماز با رضایت و معنا در زندگی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قاین

صفحات

 صفحه شروع 727 | صفحه پایان 734

چکیده

 سابقه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ابعاد نگرش به نماز با رضایت و معنا در زندگی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قاین صورت گرفت. مواد و روش ها: این پژوهش از نوع مقطعی-تحلیلی بود. جامعه آماری این پژوهش, کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قاین بودند که از میان آن ها 285 دانش آموز به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه های نگرش به نماز نادمی و همکاران (1397), رضایت از زندگی هوبنر (2001) و معنا در زندگی استگر (2006) اطلاعات لازم جمع آوری شد و نتایج به کمک نرم افزار SPSS و با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: نتایج نشان داد بین ابعاد نگرش به نماز (ارزشمندی, پیامد رفتاری و انگیزش) با رضایت از زندگی رابطه وجود دارد. بین دو بعد ارزشمندی و پیامد رفتاری با معنا در زندگی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد و بین بعد انگیزش با معنا در زندگی رابطه وجود ندارد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که 16 درصد از واریانس رضایت از زندگی به وسیله بعد ارزشمندی و همچنین 5 درصد از واریانس معنا در زندگی به وسیله بعد پیامد رفتاری تبیین می شود. نتیجه گیری: با توجه به یافته های مطالعه حاضر مبنی بر ارتباط نماز و رضایت و معنا در زندگی, احیای نماز و عمل به این فریضه الهی می تواند موجبات ارتقای رضایت و معنا در زندگی دانش آموزان را مهیا سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    موحد، احمد، محمدی، سیدحسن، و عباسی، زهره. (1398). رابطه ابعاد نگرش به نماز با رضایت و معنا در زندگی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قاین. فیض، 23(7 (ضمیمه) )، 727-734. SID. https://sid.ir/paper/361032/fa

    Vancouver: کپی

    موحد احمد، محمدی سیدحسن، عباسی زهره. رابطه ابعاد نگرش به نماز با رضایت و معنا در زندگی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قاین. فیض[Internet]. 1398؛23(7 (ضمیمه) ):727-734. Available from: https://sid.ir/paper/361032/fa

    IEEE: کپی

    احمد موحد، سیدحسن محمدی، و زهره عباسی، “رابطه ابعاد نگرش به نماز با رضایت و معنا در زندگی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قاین،” فیض، vol. 23، no. 7 (ضمیمه) ، pp. 727–734، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361032/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button