مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

554
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی دفاتر توسعه در دانشکده ها و بیمارستان های آموزشی: یک ارزشیابی درونی

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 170

چکیده

 مطالعه ی حاضر با هدف ارزیابی درونی عملکرد دفاتر توسعه وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام شده است. این مطالعه در شش گام انجام شده است که شامل تدوین پلان ارزشیابی, طراحی ابزارهای آن, گردآوری اطلاعات و تحلیل داده ها, تهیه ی گزارش و بازخورد نتایج است. در این مطالعه عملکرد 12 دفتر توسعه در دانشکده ها و بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد وضعیت شش دفتر توسعه در چارک دوم (متوسط پایین) و وضعیت شش دفتر توسعه در چارک سوم (متوسط بالا) قرار گرفته است. همچنین نتایج ارزیابی دفاتر توسعه حاکی از آن است که میانگین نمرات دفاتر توسعه در چهار حیطه "ارزشیابی برنامه و دوره ی آموزشی", "دانش پژوهی" و "فعالیت های دانشجویی در توسعه ی آموزش" در چارک دوم (متوسط پایین) و نمرات آنها در حیطه ی "ارزشیابی اعضای هیات علمی", "ارزیابی فراگیر", "برنامه ریزی درسی", "توانمندسازی اعضای هیات علمی" و "مدیریت توسعه ی آموزش" در چارک سوم (متوسط بالا) قرار دارند. به طور کلی عملکرد دفاتر توسعه در حیطه های مورد بررسی در سطح متوسط ارزیابی شد. لذا لزوم آشنایی کامل دفاتر توسعه با وظایف و نقش های خود و رشد زیرساخت های توسعه ای و ایجاد حمایت مدیریتی جهت ایفای وظایف محوله آنها در دانشگاه مورد بررسی ضرورت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کشمیری، فاطمه، و مهرپرور، امیرهوشنگ. (1399). ارزشیابی دفاتر توسعه در دانشکده ها و بیمارستان های آموزشی: یک ارزشیابی درونی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(2 )، 157-170. SID. https://sid.ir/paper/361236/fa

    Vancouver: کپی

    کشمیری فاطمه، مهرپرور امیرهوشنگ. ارزشیابی دفاتر توسعه در دانشکده ها و بیمارستان های آموزشی: یک ارزشیابی درونی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(2 ):157-170. Available from: https://sid.ir/paper/361236/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه کشمیری، و امیرهوشنگ مهرپرور، “ارزشیابی دفاتر توسعه در دانشکده ها و بیمارستان های آموزشی: یک ارزشیابی درونی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 2 ، pp. 157–170، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button