مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

599
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی بر اساس نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 27

چکیده

 این پژوهش به منظور پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. روش پژوهش از نظرهدف کاربردی و شیوه گردآوری داده ها, توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری در بخش کیفی, اساتید و نخبگان صاحب نظر در رشته و در بخش کمی 1400نفر از مدیران, معلمان, معاونین آموزشی و پرورشی و حجم نمونه در بخش کیفی با استفاده از اصل اشباع نظری, 15 نفر و در بخش کمی نیز با استفاده از فرمول کوکران 302 نفر در نظر گرفته شد. در بخش کیفی, نمونه گیری از نوع هدفمند و در بخش کمی به صورت تصادفی انجام شد. ابزار پژوهش در بخش کیفی, مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی, پرسشنامه محقق ساخته 72 سوالی بود. نتایح نشان داد که پرورش هویت چند فرهنگی شامل9 بعد و عوامل پداگوژی معلم, شایستگی های اجتماعی چند فرهنگی, الگوهای و شیوه های یادگیری, ارزیابی و مشارکت, محتوای شناختی-عاطفی فرهنگ, ابزارهای آموزشی, شناخت زبانی-مذهبی, شناخت سیستم اجتماعی, توسعه سواد چند فرهنگی, دانش تاریخ و حافظه تاریخی, جغرافیای فرهنگ, آموزش رسمی, تبیین نگرش ها و ارزش های چند فرهنگی, برنامه های پرورشی وتعلق چند فرهنگی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس هاشمی، تیناب، شریفی، اصغر، و ایمانی، محمدنقی. (1399). ارائه مدل پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی بر اساس نظریه داده بنیاد. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(ویژه نامه )، 11-27. SID. https://sid.ir/paper/361400/fa

    Vancouver: کپی

    عباس هاشمی تیناب، شریفی اصغر، ایمانی محمدنقی. ارائه مدل پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی بر اساس نظریه داده بنیاد. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(ویژه نامه ):11-27. Available from: https://sid.ir/paper/361400/fa

    IEEE: کپی

    تیناب عباس هاشمی، اصغر شریفی، و محمدنقی ایمانی، “ارائه مدل پرورش هویت چند فرهنگی دانش آموزان ابتدایی بر اساس نظریه داده بنیاد،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. ویژه نامه ، pp. 11–27، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361400/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا