مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,150
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,579
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 46

چکیده

 تعهد در روابط بین خریدار و فروشنده صنعتی یک مبحث مهم در حوزه بازاریابی رابطه مند است. از ‏جمله منافعی که بازاریابان از تعهد شرکت های خریدار صنعتی کسب می کنند, بروز رفتارهای مطلوب ‏آنان است که به کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت های فروشنده منجر می شود.این پژوهش به بررسی عوامل تاثیرگذار بر تعهد خریدار در بازارهای صنعتی و تاثیر تعهد روی ‏رفتار خریدار می پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی - توسعه ای, از نظر روش توصیفی و از‏ نظر محتوا از نوع همبستگی و علی است. جامعه و نمونه آماری خریداران صنعتی یک شرکت معروف ‏در صنعت چوب است و اطلاعات لازم به وسیله پرسشنامه جمع آوری شد.یافته های پژوهش نشان می دهد که:با ارائه خدمات اضافی و غیر رسمی, تعهد خریدار صنعتی افزایش پیدا می کند.با افزایش تعهد خریدار, رفتار خرید مطلوب خریدار افزایش پیدا می کند.‏با افزایش رفتار خرید مطلوب خریدار, سود فروشنده افزایش پیدا می کند.‏با افزایش رفتار خرید مطلوب خریدار, هزینه فروشنده کاهش پیدا می کند.‏بنابر یافته های پژوهش پیشنهاد می شود مدیران به تعهد خریداران اهمیت داده و برای افزون ‏کردن تعهد آنان خدمات اضافی و غیر رسمی ارائه دهند.‏

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابایی زکلیکی، محمدعلی، و راکعی اصفهانی، پریسا. (1390). بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی. پژوهش های مدیریت در ایران، 15(2 (پیاپی 71))، 21-46. SID. https://sid.ir/paper/361950/fa

    Vancouver: کپی

    بابایی زکلیکی محمدعلی، راکعی اصفهانی پریسا. بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1390؛15(2 (پیاپی 71)):21-46. Available from: https://sid.ir/paper/361950/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی بابایی زکلیکی، و پریسا راکعی اصفهانی، “بررسی عوامل موثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 15، no. 2 (پیاپی 71)، pp. 21–46، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361950/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا