مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

320
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و اعتبارسنجی شاخص های شناسایی استعدادهای مدیریتی مدیران آموزش و پرورش استثنایی قم

صفحات

 صفحه شروع 199 | صفحه پایان 221

چکیده

 این مطلب که موفقیت سازمان های امروزی در درجه اول بستگی به سرمایه مدیریتی آنان دارد, امری کاملاً پذیرفته شده و غیرقابل انکار است. هدف از این پژوهش تدوین و اعتبارسنجی استعدادهای مدیریتی مدیران مدارس آموزش و پرورش استثنایی قم است. پژوهش به روش آمیخته انجام شده است. نمونه گیری بخش کیفی پژوهش, با تکنیک گلوله برفی و با ابزار مصاحبه انجام شده که بر مبنای آن, از میان 45 مدیر و معاون آموزش و پرورش استثنایی قم, 12 نفر برای مصاحبه انتخاب شده اند. در بخش کمی پژوهش از میان 180 معلم و مدیرآموزش و پرورش استثنایی, 120 نفر با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند. داده های کیفی پژوهش با تکنیک تحلیل تم و داده های کمی با نرم افزار Smart PLS تجزیه و تحلیل شده اند. در بخش کمی, روایی محتوا و پایایی با محاسبه ضرایب آلفای کرونباخ تأیید شده است. در بخش کیفی, روایی با استراتژی ممیزی بیرونی و پایایی با شیوه پایایی بین دو کدگذار مورد تأیید قرار گرفته است. نتایج پژوهش منجر به شناسایی 39 ویژگی مدیران استثنایی, در دوازده تم اصلی شده است که عبارتند از: مهارت رهبری, موقعیت شناسی, اعتقاد به کار, عمل گرایی, قابلیت حل مسئله, هوش عاطفی, دانشگری, دانش و تجربه تخصصی در زمینه آموزش استثنایی, شناخت گروههای مختلف دانش آموزان استثنایی, مهارت درک ویژه, توانایی مدیریت شرایط ویژه و قابلیت های ارتباطی ویژه.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طهماسبی، رضا، حمیدی زاده، علی، و عالم زاده، پریسا. (1397). تدوین و اعتبارسنجی شاخص های شناسایی استعدادهای مدیریتی مدیران آموزش و پرورش استثنایی قم. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(2 (پیاپی 34) )، 199-221. SID. https://sid.ir/paper/362959/fa

    Vancouver: کپی

    طهماسبی رضا، حمیدی زاده علی، عالم زاده پریسا. تدوین و اعتبارسنجی شاخص های شناسایی استعدادهای مدیریتی مدیران آموزش و پرورش استثنایی قم. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1397؛9(2 (پیاپی 34) ):199-221. Available from: https://sid.ir/paper/362959/fa

    IEEE: کپی

    رضا طهماسبی، علی حمیدی زاده، و پریسا عالم زاده، “تدوین و اعتبارسنجی شاخص های شناسایی استعدادهای مدیریتی مدیران آموزش و پرورش استثنایی قم،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 34) ، pp. 199–221، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/362959/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button