Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

949
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,060
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر هوش هیجانی بر رفتار شهروندی سازمانی در صنعت هتل داری (مطالعه موردی: هتل پارسیان آزادی خزر)

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 190

چکیده

 در دنیای بسیار رقابتی امروز, سازمان ها در جستجوی شیوه های نوین جهت حداکثر نمودن عملکرد و تلاش کارکنان شان هستند. بزرگ ترین و اصلی ترین سرمایه هر سازمان, سرمایه انسانی آن است که سایر سرمایه گذاری های سازمان را تحت الشعاع قرار می دهد و دستیابی به اهداف سازمان ها تا حد زیادی در گرو عملکرد مناسب و صحیح کارکنان است. امروزه عملکرد سازمانی برجسته از طریق تلاش های کارکنان معمولی کسب نمی شود, بلکه از دلایلی که باعث موفقیت سازمان های بزرگ می شود وجود کارکنانی است که فراتر از وظایف رسمی خود تلاش می نمایند. تحقیق حاضر با هدف تاثیر هوش هیجانی بر رفتار شهروندی سازمانی در صنعت هتل داری در هتل پارسیان آزادی خزر چالوس در تابستان 1398 صورت پذیرفته است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده و با ابزار پرسش نامه جمع آوری شده است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی.ال.اس به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان هتل پارسیان آزادی خزر چالوس در نظر گرفته شده است. جهت تعیین حجم نمونه, از فرمول کوکران استفاده شد و حجم نمونه 89 نفر به دست آمد. همچنین, برای انجام نمونه گیری, از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردید. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که هوش هیجانی و هر یک از ابعاد آن تاثیر مثبت و معناداری بر رفتار شهروندی سازمانی دارند. همچنین نشان داده شد که متغیر آگاهی اجتماعی دارای بزرگ ترین مقدار ضریب مسیر است و تاثیر آن نسبت به سایر متغیرها بر رفتار شهروندی سازمانی بیشتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهاری، جعفر، کروبی، مهدی، بهاری، شهلا، و محمدی، سمیرا. (1399). تاثیر هوش هیجانی بر رفتار شهروندی سازمانی در صنعت هتل داری (مطالعه موردی: هتل پارسیان آزادی خزر). مطالعات اجتماعی گردشگری، 8(16 )، 169-190. SID. https://sid.ir/paper/363185/fa

    Vancouver: کپی

    بهاری جعفر، کروبی مهدی، بهاری شهلا، محمدی سمیرا. تاثیر هوش هیجانی بر رفتار شهروندی سازمانی در صنعت هتل داری (مطالعه موردی: هتل پارسیان آزادی خزر). مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1399؛8(16 ):169-190. Available from: https://sid.ir/paper/363185/fa

    IEEE: کپی

    جعفر بهاری، مهدی کروبی، شهلا بهاری، و سمیرا محمدی، “تاثیر هوش هیجانی بر رفتار شهروندی سازمانی در صنعت هتل داری (مطالعه موردی: هتل پارسیان آزادی خزر)،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 8، no. 16 ، pp. 169–190، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا