مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

372
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آمادگی استادان گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه تربیت دانشجوی بین الملل

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 27

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از ارکان اساسی فرآیند بین المللی سازی آموزش پزشکی ارزیابی آمادگی جهت حضور در بازار آموزش بین المللی است. داده های این ارزیابی می تواند پایه ای برای تعیین سیاست ها و جهت دهی برنامه ریزی های دانشگاه باشد. این پژوهش با هدف تعیین آمادگی استادان گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای تربیت دانشجوی بین الملل صورت گرفت. روش بررسی: در این پژوهش توصیفی مقطعی, که در 9 دانشکده و 88 گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1397-1398 انجام شد, از 900 پرسشنامه ارسالی برای اعضای هییت علمی دانشگاه, 378 نفر پرسشنامه ها را تکمیل کردند. روش جمع آوری داده ها خودگزارشی و ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر نگرش و نیز توانمندی استادان در زمینه تربیت دانشجوی بین الملل بود. پرسشنامه به صورت الکترونیک و در پنج نوبت به ایمیل استادان ارسال شد. نهایتا داده های پژوهش با آمار توصیفی و استنباطی (ANOVA, تست تعقیبی شفه, t مستقل, آزمون دقیق فیشر و کای اسکویر) در نرم افزار SPSS نسخه 16 تحلیل شد. یافته ها: میانگین نمره نگرش و توانمندی واحدهای مورد پژوهش در زمینه تربیت دانشجوی بین الملل نسبتا مطلوب و به ترتیب 65/8 ± 14/53 و 17/5 ± 32/23 بود. براساس نتایج, 4/61 درصد واحدهای مورد پژوهش تمایلی برای همکاری در تربیت دانشجوی بین الملل نداشتند. علل مرتبط با نداشتن تمایل به همکاری در تربیت دانشجوی بین الملل, در دو طبقه علل فردی و دانشگاهی و علل مرتبط با تمایل به همکاری به چهار دسته علل فردی و حرفه ای, گروه آموزشی, دانشگاهی و کشوری دسته بندی شدند. نتیجه گیری کلی: براساس یافته ها, ضروری است بستر و زیرساخت های لازم در جهت بین المللی سازی دانشگاه فراهم شود و در راستای بهبود نگرش و ارتقای توانمندی استادان برای همکاری در تربیت دانشجوی بین الملل برنامه های انگیزشی و توانمندسازی توسط مسیولین دانشگاه طراحی گردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پیروی، حمید، و نجفی قزلجه، طاهره. (1398). آمادگی استادان گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه تربیت دانشجوی بین الملل. نشریه پرستاری ایران، 32(122 )، 13-27. SID. https://sid.ir/paper/363245/fa

    Vancouver: کپی

    پیروی حمید، نجفی قزلجه طاهره. آمادگی استادان گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه تربیت دانشجوی بین الملل. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1398؛32(122 ):13-27. Available from: https://sid.ir/paper/363245/fa

    IEEE: کپی

    حمید پیروی، و طاهره نجفی قزلجه، “آمادگی استادان گروه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه تربیت دانشجوی بین الملل،” نشریه پرستاری ایران، vol. 32، no. 122 ، pp. 13–27، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/363245/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button